استمرار فعالیت‌های  اوقاف جامعه ایران را قرآنی می‌کند/تاثیر گذاری طرح آرامش بهاری در جامعه

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: استمرار فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه جامعه ایران را قرآنی و همه مردم را از برکات آن بهره‌مند می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف ومسئولان برگزاری سی وپنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه با فعالیت‌های این سازمان و دیگر نهادها، می‌توان جمهوری اسلامی را نظامی قرآنی نامید اظهار کرد: اینگونه اقدامات زمینه رضایت الهی و عنایات امام عصر(عج) را فراهم می کند و موجب برکات فراوان برای سازمان اوقاف و همه فعالان قرآنی خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با توسعه فعالیت‌های قرآنی، نه تنها 15 میلیون حافظ قرآن، بلکه بیش از آن در سطح کشور تربیت شوند چرا که این مسئله سبب برکات فراوان برای ایران اسلامی می‌شود.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه استمرار فعالیت‌های قرآنی در همه رشته ها، جامعه ایران را قرآنی و الهی می کند گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه، یکی از آثار و برکات تلاش در حوزه قرآن و معارف اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.
وی ضمن قدردانی از سازمان اوقاف به خاطر برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در خیمه های معرفت و تبلیغ چهره به چهره معارف اسلامی، تاثیر بسزایی در این زمینه دارد و موجب برکات فراوان خواهد شد.
آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات در زمینه اجرای نیت واقفان عنوان کرد: بسیاری از املاک موقوفه با اجاره های پایین اداره می شوند و بهانه هایی همچون خرید و فروش سرقفلی مطرح می‌شود.
این مرجع تقلید افزود: طرحی ارائه داده ایم مبنی بر اینکه حق سرقفلی به تدریج حذف و به جای آن اجاره های معقول اخذ شود و حتی در این زمینه می‌توان از موقوفات استفاده کرد تا سرقفلی هایی که در گذشته فروخته شده اند خریداری شوند و به این ترتیب، املاک موقوفه در مسیر اصلی خود قرار بگیرند.


۷۰۵

کد خبر: 919605

وب گردی

وب گردی