سفرهای جاده ای نوروز امسال 15 درصد افزایش یافت

افزون بر 46 میلیون تردد در طول راه‌های کشور از 24 اسفندماه سال 96 تا 15 فروردین ماه امسال به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن نزدیک به 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، «عبدالهاشم حسن ‌نیا» معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام این خبر، گفت: با افزایش حدود پنج درصدی تعداد سرویس سفرهای جاده‌ای با ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام تعطیلات نوروزی، ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای با استفاده از همه ظرفیت‌ها، از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال 97 است.
حسن نیا بیان داشت: در طی مدت ذکر شده، یک میلیون و 350 هزار نفر از پایانه‌های مرزی جاده‌ای تردد داشتند که 51 درصد آنان مسافران خروجی و 49 درصد آنان مسافران ورودی بودند؛ بیشترین ترددها در پایانه‌های مرزی مهران، بازرگان، شلمچه، رازی و بیله‌سوار بوده است.
او ادامه داد: در این مدت، توسط بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای 671 هزار سرویس توسط 117 هزار راننده انجام و افزون بر هفت میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش کنترل‌های‌ جاده‌ای در نظر است یکهزار و 500 دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نصب و تعداد دوربین نظارتی فعال به دو هزار دستگاه افزایش پیدا کند.
حسن‌نیا اظهار داشت: در ایام اجرای طرح نوروزی، افزون بر یک میلیون و 730 هزار تماس تلفنی با تلفن گویای 141 توسط هموطنان انجام و اطلاعات مورد نیاز مربوط به سفر و مبداء‌ و مقصد سفرها به تماس‌گیرندگان ارائه شده است.
پیشتر وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود: از بیست و چهارم اسفند پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری 10 میلیون و 512 هزار و 543 نفر در بخش های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی جابجا شدند.

402

کد خبر: 919606

وب گردی

وب گردی