پنج شهید و 1000 زخمی در دومین راهپیمایی بازگشت

فلسطینی‌های ساکن غزه امروز و در ادامه راهپیمایی بازگشت در جمعه هفته گذشته، در مرز غزه تظاهرات کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری امروز (جمعه) 6 آوریل برای دومین هفته پیاپی و در ادامه راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت»، در مناطق مرزی با اراضی اشغالی تظاهرات کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل - که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به رسمیت شناخته شده - تأکید کنند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین (30 مارس - جمعه هفته قبل) یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره 21 هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در 30 مارس سال 1976 است و هر ساله انجام می‌شود.

راهپیمایی مذکور به سمت حصاری مرزی که نوار غزه را از اراضی اشغال شده در 1948 جدا می‌کند، انجام می‌شود و برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال رد شدن فلسطینی‌ها از این حصار مرزی (و وارد شدن به فلسطین اشغالی) حکایت دارد، مردم نوار غزه از چند روز پیش با نصب چادر در مسیرهای راهپیمایی خود را برای این رویداد بزرگ آماده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی تخمین زده حدود 50 هزار فلسطینی امروز برای تظاهرات در 5 نقطه از مناطق مرزی غزه حاضر شوند. آنها ابتدا نماز جمعه را برگزار خواهند کرد اما پیش از آن نیز احتمال درگیری با نظامیان صهیونیست وجود دارد.

وزارت بهداشت غزه از شهادت پنجمین فلسطینی در تظاهرات دومین جمعه راهپیمایی بازگشت خبر داد. تعداد مجروحان نیز به حدود 1000 نفر فراتر رسیده است.

کد خبر: 919658

وب گردی

وب گردی