چگونگی محافظت از دندان در دوران سالمندی

یک متخصص سالمندان گفت: بهداشت دهان و دندان به خاطر نقش مهم اش در غذا خوردن و حرف زدن بسیار مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد دلبری، متخصص سالمندان در گفت و گو با برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه حفره دهان در طول شب ممکن است منجر به تولید اسید شود، افزود: همچنین باکتری های موجود در دهان، از غذای به جا مانده، ممکن است پلاکت دندانی تولید کند که منجر به مشکلات لثه ای و تخریب استخوان و در نهایت منجر به لق شدن دندان ها و افتادن آن ها شود. بنابراین با رعایت اصول بهداشتی دندان و دهان می توانیم از بروز اینگونه مسائل جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: نخست سعی کنیم، از مسواک هایی با موهای نرم حداقل دو بار در روز استفاده کنیم که بهترین زمان آن ١٥ تا ٢٠ دقیقه بعد از غذا خوردن و قبل از خواب است.
این متخصص سالمندان توصیه کرد: مسواک زدن را با آرامش انجام بدهید. استفاده از نخ دندان به میزان حداقل یک بار در روز توصیه می شود و به اندازه مسواک زدن می تواند مفید باشد و بهتر است، قبل از مسواک زدن انجام شود.
وی در ادامه تصریح کرد: جویدن کامل غذا هضم آن را راحت و کمک می کند تا از مشکلات کمتر رنج ببریم. با تمیز کردن روی زبان با مسواک علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان و پاک کردن میکروب ها و غذاهای مانده، کمک زیادی به کاهش بوی بددهان می کند.
دلبری در پایان اظهارداشت: از یک مسواک بیش از سه تا چهار ماه استفاده نکنیم. مسواک با موهای خراب شده یا تغییر رنگ داده با میکروب هایی که می گیرد مفید نیست و کارایی لازم را ندارد.

701

کد خبر: 919730

وب گردی

وب گردی