جمعه بازار یاسوج ساماندهی می‌شود

شهردار یاسوج با بیان اینکه نظر مسئولان استانی و شهرستانی بر جابجایی جمعه بازار یاسوج است، گفت: برنامه شهرداری جمع آوری و انتقال اینب بازار است.

به گزارش ایسکانیوز، نستهن مقدم در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در اولین روزهای فعالیت مدیریت شهری دور پنجم یاسوج پروژه پل چهارم بعد از یک سال تعطیلی مجدد فعال شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پایه‌های پل چهارم بشار به پایان رسیده و عرشه پل توسط پیمانکار در شهر قزوین در حال ساخت است، عنوان کرد: امیدواریم تابستان امسال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم و مطالعات ورودی و خروجی پل چهارم بشار انجام شده و در روزهای آینده عملیات اجرای آن شروع می‌شود.

شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به آغاز عملیات طولانی ترین معبر شهر یاسوج بیان کرد: عملیات اجرای خیابان 45 متری بنسجان – زیرتل به طول 5 کیلومتر که بزرگترین معبر طرح تفضیلی شهر یاسوج بوده در آخرین روزهای سال 96 آغاز شد.

مقدم با بیان اینکه این پروژه یکی از خواسته‌های مردم شهر یاسوج است که با اجرای آن کلاس شهری غرب شهر یاسوج ارتقا می‌یابد، ادامه داد: هم اکنون نزدیک به یک سوم عملیات فاز اول این پروژه شامل خاکبرداری و تسطیح انجام گرفته و ماشین آلات شهرداری در حال اجرای پروژه هستند.

شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: عملیات آسفالت خیابان‌های کمال الملک، 30متری رضایی‌ها، 5 خیابان فرعی بنسنجان نیز در دوره جدید مدیریت شهری اجرا شد.

افزایش خدمات شهرداری یاسوج در عید نوروز

مقدم با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری یاسوج بیان کرد: پاکسازی و نظافت شهر، بهسازی معابر و لکه گیری بیش از 2500 نقطه از معابر، افزایش 30 درصدی گلگاری و آذین بندی خیابان‌های شهر از جمله اقدامات شهرداری در آستانه عید نوروز بوده است.

وی ادامه داد: خط کشی 35 کیلومتر از معابر، رنگ آمیزی 24 کیلومتر از جداول و بلوارها، غرص 7 هزار اصله نهال و رفع کچلی 70 هزار متربع فضای سبز از دیگر اقدامات شهرداری یاسوج برای این ایام است.

شهردار یاسوج با اشاره به معضل سرویس‌های بهداشتی در سالیان گذشته در شهر یاسوج گفت: نوروز امسال 300 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر ساخته و بهسازی شد و در مدار قرار گرفت و خوشبختانه این معضل را امسال نداشتیم.

مقدم با اشاره به بیش از 30 مورد بازدید میدانی در ایام نوروز ابراز کرد: در ایام تعطیلات روزانه مناطق مختلف شهر را رصد کردیم و در دیدارهایی که با مسافران و شهروندان داشتیم خوشبختانه رضایت گردشگران و همشهریان را از اقدامات شهرداری شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته فاز اول ساماندهی وانت بارها صورت گرفت و وضعیت مطلوبی در ورودی شهر از سمت شیراز شاهد هستیم و تا جمع آوری و ساماندهی سایر وانت بارها از معابر شهر یاسوج کار ادامه پیدا می‌کند.

شهردار یاسوج با اشاره به خطر بالای جمعه بازار شهر یاسوج و منظره نازیبای آن گفت: جمعه بازار یاسوج به دلیل وجود مواد قابل اشتعال خطر بالقوه ای برای ساکنان و مراجعه کنندگان است و برنامه شهرداری جمع آوری و انتقال آن است.

وی تاکید کرد: نظر مسئولان استانی و شهرستانی بر جابجایی جمعه بازار است و در سال گذشته جلسات متعددی برای کسبه جمعه بازار در خصوص انتقال آن این بازار به چند محل دیگر برگزار کردیم.

مقدم عنوان کرد: راه اندازی دبیرخانه مرکزی کمیسیون های شبه قضایی در شهرداری برای ایجاد شفافیت و سرعت عمل یکی دیگر از اقدامات شهرداری در سال 96 بوده است.

901/900

کد خبر: 919739

وب گردی

وب گردی