روسیه احتمال همکاری بیشتر با اوپک بر سر تولید نفت را قطعی ندانست

وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه ای که در چهارچوب آن مسکو با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) همکاری می کند، ممکن است پس از انقضای اعتبار توافق کاهش تولید نفت در پایان سال 2018 میلادی، قطعی نباشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد؛ بسیاری از فعالان بازار از این بابت نگران هستند که پس از انقضای توافق یاد شده چه اتفاقی می افتد.
اوپک و برخی تولیدکنندگان غیراوپک در راس آنها روسیه موافقت کرده اند که با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها و افزایش قیمت این کالا از مجموع تولید خود 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند. این توافق که اجرای آن از ابتدای ژانویه 2017 شروع شده، تا پایان سال 2018 تمدید شده است.
«الکساندر نواک» بعدازظهر دیروز (جمعه) با اشاره به همکاری آینده با اوپک پس از انقضای توافق کاهش تولید نفت به رویترز گفت: احتمال قطعی نبودن این همکاری وجود دارد.
هفته گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به رویترز گفت: ریاض و مسکو در حال بررسی یک توافق برای تمدید ائتلاف کوتاه مدت دو کشور در مورد کاهش تولید نفت هستند.
نواک پیشنهاد خود برای ایجاد یک سازمان مشترک با اوپک برای تسهیل تلاش های مشترک در مورد بازار جهانی نفت را تکرار کرد که می تواند یک سازمان بین المللی شامل تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک باشد و اعضای آن هر 6 ماه یکبار برای بررسی شرایط بازار نفت گرد هم آیند.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 919765

وب گردی

وب گردی