مراسم بزرگداشت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش در سارایوو برگزار شد

مراسم بزرگداشت پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تروریستی داعش با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی بوسنی و هرزگوین و تعدادی از سفرای مقیم در سالن انستیتو بوشنیاک سارایوو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت پیروزی جبهه مقاومت بر گروه تروریستی داعش با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی بوسنی و هرزگوین و تعدادی از سفرای مقیم در سالن انستیتو بوشنیاک سارایوو برگزار شد.

محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی، در این مراسم گفت: امروز با رشادت های ملت های منطقه بخصوص مجاهدت های غیورانه مردم شریف عراق و حمایت های شجاعانه جمهوری اسلامی ایران، داعش شکست خورده و تروریسم به شدت تضعیف شده است.

سفیر کشور مان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تکرار چنین حوادث تلخی، شناسایی زمینه های واقعی پرورش داعش و گسترش تروریسم ضرورتی انکار ناپذیر است.

حیدری افزود: داعش و گروه های تروریستی زائیده ایدئولوژی تکفیری تحت حمایت لجستیکی و مادی قدرت هایی هستند که برای نیل به منافع نامشروع خود ارتکاب هر جنایت از جمله استفاده ابزاری از تروریسم را جایز می شمارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی گفت: رفع تبعیض ظالمانه و نفی استانداردهای دوگانه از بایسته های ریشه کنی تروریسم است.

علی البلداوی، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه بالکان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت پیروزی های جبهه مقاومت در مقابل تروریست های تکفیری، از نیروهای نظامی، بسیج مردمی و کشورهایی که عراق را در این پیروزی یاری دادند، بخصوص جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در منطقه بالکان گفت: تاریخ معاصر، لحظات باشکوهی را از اتحاد و یکپارچگی ملت های مسلمان منطقه در مبارزه با خشونت و افراطی گری ثبت کرده است.

وی افزود : هزاران نفر جان خود را در راه دفاع، آزادی و پیروزی بر تروریسم نثار کردند ولی شکست و سقوط گروه تروریستی داعش، مایه افتخار تمام ملت های آزادی است که فارغ از دین و قومیت در این مبارزه سهم داشته اند.

رازق نموره سفیر فلسطین در بوسنی و هرزگوین نیز ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در مقابل گروه های تروریستی گفت: امروزه شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت تروریست، به راحتی منازل فلسطینیان را تخریب، آنها را مجروح، اسیر و به شهادت می رساند اما هیچ یک از مدعیان حقوق بشر از جمله آمریکا، کوچکترین اعتراضی نسبت به این اقدامات نشان نمی دهند.

سفیر فلسطین در سارایوو اضافه کرد: دولت و ملت های آزاده همواره حامی و پشتیبان جبهه مقاومت فلسطین بوده و هستند و استمرار این حمایت ها باعث دلگرمی ملت و دولت فلسطین در مقابله با دشمن صهیونیستی است.

در این مراسم همچنین از کتاب پیروزی آفرینان (پیروزی جبهه مقاومت بر داعش) که حاوی مجموعه مقالاتی در خصوص موفقیت های جبهه مقاومت و شکست داعش است رونمایی شد.

منبع: مهر

304

کد خبر: 919807

وب گردی

وب گردی