فلاحت پیشه: منافع ملی تامین نشود از برجام خارج می شویم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران تامین شود در برجام خواهد ماند در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران دلیلی برای حضور در برجامی که طبلی توخالی باشد ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در واکنش به اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر خروج آمریکا از برجام گفت: برجام دارای 3 ضلع اصلی است؛ ضلع اول آن شناسایی حق هسته ای ایران، ضلع دوم آن اقدامات تعدیلی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برنامه هسته ای و ضلع سوم آن تحریم زدایی از سوی آمریکا است.

وی افزود: آمریکایی ها سعی دارند با خروج از توافق هسته ای ضلع سوم آن را خراب کنند و به تبع آن تحریم های متعدد علیه جمهوری اسلامی ایران حفظ شود.

فلاحت پیشه ادامه داد: در شرایطی که جامعه جهانی به ویژه اروپا از توافق هسته ای خارج نشدند و آن را تخریب نکردند، ایالات متحده آمریکا با خروج از آن به دنبال ایجاد منفذی است تا بتواند تحریم های شدید تری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع که جمهوری اسلامی ایران در این توافق بماند یا خیر تصمیمی خواهد بود که ضمن تضمین رابطه ایران با جامعه جهانی، نوعی توازن میان شکستن تحریم ها و تکالیف ایران باشد.

وی با اشاره به اظهارات آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره خروج آمریکا از برجام خاطر نشان کرد: مردم ایران از اظهارات آقای صالحی بسیار خوشحال شدند؛ وی تاکید داشت که در مدت زمان بسیار اندکی می توانیم محدودیت های هسته ای را دوباره بازگردانیم اما واقعیت امر این است که به صنعت هسته ای آسیب های جدی وارد شده است.

فلاحت پیشه اذعان داشت: سیاست مقابله به مثل خاص آمریکا است؛ آمریکایی ها در حال اجرای نوعی رادیکالیسم در سطح جهان هستند که از نظر بنده زود گذر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سوالی درباره عدم خروج ایران از توافق هسته ای گفت: هر تصمیمی باید بر اساس محاسبه منافع ملی کشور صورت بگیرد؛ ابتدا باید ببینیم خروج آمریکا از توافق هسته ای چه میزان به منافع ملی کشور ضربه وارد می کند. اگر منافع ملی کشور تامین شود ایران در برجام خواهد ماند در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران دلیلی برای حضور در برجامی که طبلی توخالی باشد ندارد.

302

کد خبر: 919813

وب گردی

وب گردی