۹۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است/مقابله جدی با زمین خواری

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: نشاندن تمامی اراضی دولتی در طرح کاداسترِ سازمان ثبت برای جلوگیری از تخلف و زمین خواری در سال جاری در دستور کار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان درباره اهم برنامه های سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۳۹۷ گفت: اجرای کامل دستورالعمل سنددار کردن املاک تصرفی یکی از اصلی ترین برنامه های این سازمان برای سال جدید است.

او افزود: همچنین ابتیاع (خرید) زمین برای مناطقی که زمین نداریم و درخواست مسکن وجود دارد، همچنین ابتیاع زمین برای کاربری‌های گردشگری و اتمام حداکثری مسکن مهر باقی مانده که نزدیک به ۹۰ هزار واحد است و یک سوم آن برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است از جمله دستور کارهای سال جاری سازمان ملی زمین و مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری را تکمیل و همچنین آغاز یک سری از پروژه‌های آماده‌سازی و پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و افزود: طرح سامانه جامع املاک یکی از کارهای بزرگی است که در سازمان با قدرت و شدت در دست انجام است. شمارش پرونده‌ها و سند تک برگی یکی دیگر از اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار داریم.

عظیمیان تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ما نشاندن تمامی اراضی دولتی در طرح کاداستر سازمان ثبت برای جلوگیری از تخلف و زمین خواری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: کارهای جاری سازمان هم امیدواریم به نحو بهتری و با رضایت‌مندی بیشتری برای مردم شریف ایران انجام شود.

او در مورد آخرین وضعیت پیشرفت سامانه جامع اراضی و مستغلات اظهار داشت: در حال حاضر سازمان از سامانه جامع اراضی و مستغلات بهره‌برداری می‌کند. بدین معنا که تمامی اتفاقاتی که در رابطه با زمین‌های واقع در محدوده و حریم شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر می‌افتد اطلاعاتش بر روی سیستم قرار دارد و کاربرانی از سازمان که مجاز به استفاده از آن هستند برای انجام وظایف خود از آن اطلاعات بهره مند می شوند.

عظیمیان یادآور شد: سامانه جامع املاک و مستغلات تعدادی زیرسامانه دارد که در حال ارائه خدمات هستند و برخی از آنها همچون هیئت نمایندگی ۱۰۰ درصد به نتیجه رسیده است و برخی نیز در مرحله انجام و تکمیل قرار دارند.

401

کد خبر: 919825

وب گردی

وب گردی