توقف عملیات  جست و جوی بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تهران- یاسوج

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد با بیان این که به دلیل وجود برف، باران و مه شدید عملیات جست و جوی بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما در دنا گفت: در روزهای آینده با خوب شدن وضعیت هوا در اسرع وقت عملیات جست وجو را به اتمام خواهیم رساند.

عزیز فیلی در رابطه با آخرین اخبار از عملیات جست و جوی بقایای پیکر جانباختگان سقوط هواپیما تهران - یاسوج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تا قبل از آغاز بارندگی ها در این منطقه عملیات جست وجو برای پیدا کردن پیکرها ادامه داشت، حتی در ایام تعطیلات نوروز هم نیروهای هلال احمر در جست وجوی پیکرها بودند.

وی با اشاره به حضور اکیپ های تخصصی جمعیت هلال احمر در منطقه تصریح کرد: بخش عمده ای از پیکرها را جمع آوری و به پایین کوه انتقال داده شده اند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: قطعاتی که تا کنون یافت شده اند تحویل پزشکی قانونی داده و مراحل قانونی آن در حال طی شدن است.

فیلی با بیان این که به دلیل وجود برف، باران و مه شدید عملیات جست وجو در حال حاضر متوقف شده است، افزود: در روزهای آینده با خوب شدن وضعیت هوا در اسرع وقت عملیات جست وجو را به اتمام خواهیم رساند.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند پیکر شناسایی شده اند، گفت: تاکنون 8 پیکر از اجساد شناسایی شده اند.

معاون استاندار تصریح کرد: از قطعاتی که تاکنون پیدا شده اند حدود 50 نفر هستند که این قطعات هنوز کامل نشده، به آن معنا که از یک بدن ممکن فقط دست یا یک پا یا چند تکه از آن یافت شده باشد.

فیلی گفت: در اسرع وقت سعی داریم تا عملیات جست و جو را به اتمام برسانیم.

به گزارش سرویس استان های ایسکانیوز، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 1396، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

سرنشینان این هواپیما 65 نفر بوده اند که می توان از جمله این افراد دو نیروی امنیتی، دو مهماندار، دو خلبان و همچنین بقیه افراد سرنشین هواپیما مسافران این پرواز بودند.

اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان به سختی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که شنبه 12 اسفند 1396 جعبه سیاه این هواپیما پیدا شد.

901/900

کد خبر: 919826

وب گردی

وب گردی