22 سکه به چهره هنر انقلاب اسلامی اهدا می شود

نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری  در تماشاخانه مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در نشست خبری صبح امروز 18 فرودین ماه درباره برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: این برنامه ها از 20 تا 27 فروردین‌ماه برگزار می‌شود با توجه به اینکه 20 فروردین‌ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و حوزه هنری نیز از 4 سال گذشته تصمیم گرفته که در این مکان به عنوان فضایی که شهید آوینی در آنجا فعال بوده، هفته‌ای با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی را برگزار کند.

وی افزود: محوریت اتفاقات سه سال گذشته را طراحی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی‌- هنری و ادبی در سطح مراکز استان و مشارکت با سایر نهادها و سازمان‌ها معرفی کرد.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: تبیین مبانی و مصادیق هنر اسلامی، توجه به رویش‌های هنر انقلاب، برجسته‌سازی چهره‌های شاخص هنر انقلاب به ویژه هنرمندان جوان و استفاده از تمام ظرفیت‌های رشته‌های هنری از جمله برنامه‌ها و اهداف ما در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

معرفی آثار شهید آوینی در هفته هنر انقلاب

وی با بیان این‌که حوزه هنری تصمیم دارد در هفته هنر انقلاب اسلامی به مبانی معرفتی و شیوه زندگی و آثار مکتوب شهید آوینی بپردازد، گفت: در افتتاحیه این هفته هم که 20 فروردین ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، 20 هنرمند شهرستانی و چهره‌های جریان‌ساز در زمینه هنر انقلاب اسلامی را معرفی خواهیم کرد. همچنین در آغاز این هفته، جوایز داستان انقلاب که تحت عنوان جایزه مرحوم امیرحسین فردی است را اهدا خواهیم کرد و چهره‌های شاخص با همراهی مسئولان حوزه هنری در صبح روز افتتاحیه، با شهدای هنرمند تجدید میثاق خواهند کرد.

معاونت هنری حوزه هنری در معرفی دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب ادامه داد: رونمایی از آثار هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری، رونمایی از کتاب‌ها و آثار حوزه نشر، پخش برنامه تلویزیونی تحت عنوان سوره هنر که امسال به عنوان برنامه تولیدی به تهیه‌کنندگی حامد رهنما از شبکه 3 و شبکه افق در طول هفته پخش می‌شود، از برنامه‌هایی است که ویژه این هفته تدارک دیده‌ایم.

شجاعی بیان کرد: از موارد بسیار مهم برای ما که طی سه سال گذشته هم به آن اهتمام ورزیده‌ایم، مشخص شدن کاندیدا و معرفی چهره هنر سال است. امسال نیز طبق سنوات گذشته تعداد زیادی از هنرمندان را به عنوان کاندیدا موردنظر قرار دادیم. انتخاب برگزیدگان به صورت مرحله به مرحله از سوی هنرمندان طراز انقلاب و چهره‌های هنری انجام شده و انتخاب‌ها طی سه مرحله بوده، تا از میان 60 تن از چهره‌های شاخص هنری، 5 نفر به عنوان کاندیدای چهره هنر سال انتخاب شوند.

وی در معرفی این افراد گفت: حمید حسام نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شامل خاطرات علی خوش‌لفظ، محمدرضا دوست‌محمدی در عرصه گرافیک با پروژه‌های تاثیرگذاری مثل شهید حججی و برپایی کارگاه‌ها، حسن روح‌الامین به عنوان نقاش و گرافیست با خلق نقاشی شهید حججی، محمدحسین مهدویان با کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز»، مهدی نقویان با کارگردانی مستندهای «خارج از دید» و «ارثیه پدری» به عنوان کاندید انتخاب شدند که از این میان یک نفر به عنوان چهره هنر انقلاب در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

معاونت هنری حوزه هنری درباره حمایت از چهره‌های هنر انقلاب عنوان کرد: این جایزه،‌ جایزه ویژه‌ای است. معرفی یک هنرمند به عنوان هنرمند شاخص نمونه‌سازی و ارائه الگو به مخاطبان است. این اتفاق در وهله اول برای هنرمندان و بعد برای مردم، می‌تواند جریان‌ساز باشد و ما هم در تعامل مستمر با آنها هستیم. آثاری که از هنرمندان خلق و انتخاب شد، آثاری هستند که از آنها استفاده خواهیم کرد و مورد حمایت قرار می‌دهیم. یکی از اتفاقات جدی امسال رونمایی از کتاب‌های هنرمندانی است که در حوزه هنر انقلاب فعال بوده‌اند.

اهدای 22 سکه به چهره هنر انقلاب اسلامی

وی درباره جایزه چهره هنر انقلاب عنوان کرد: 22 سکه برای نفر اول در نظر گرفته‌ایم که فکر می‌کنم جایزه مناسبی است.

502

کد خبر: 919870

وب گردی

وب گردی