مترو درحمایت از کالای ایرانی چه می تواند کند؟/ناوگان حمل و نقل عمومی؛ بستر مناسب تبلیغ کالای ایرانی

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران درباره از حمایت از کالای ایرانی در مترو گفت :بیشترین مصرف ما در قسمت قطارها مربوط به لنت ترمز می شود که فقط از تولیدات داخلی در این امر استفاده می شود و تمام تجهیزات مربوط به قطار از مهم ترین تا کم اهمیت ترین قطعات مصرفی قطار از تولیدات داخل کشور است.

مهندس فرنوش نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره حمایت از تولیدات داخلی در مترو گفت : تجهیزات قطعات مصرفی مترو عمدتا از تولیدات ایرانی است.بیشترین مصرف ما در قسمت قطارها مربوط به لنت ترمز می شود که فقط از تولیدات داخلی در این امر استفاده می شود لذا تمام تجهیزات مربوط به قطار از مهم ترین تا کم اهمیت ترین قطعات مصرفی قطار از تولیدات داخل کشور است.

وی گفت: امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همیشه بر حمایت از تولیدات ملی تاکید داشتند و سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند شرکت مترو برای حمایت از تولیدات داخل کشور همه تلاش و توان خود برای به ثمر نشستن این امر می گذاریم.

تبلیغات در مترو

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: تبلیغات مترو ، پیدا کردن اسپانسر وکارهای این چنینی برعهده پیمانکاران است. در واقع براساس انتخاب مشتری از سوی پیمانکار و پذیرش مشتری تبلیغات در مترو انجام می شود با این حال با توجه به حمایت از کالای ایرانی که امسال رهبری هم به آن اشاره و تاکید بسیار داشته اند ؛ ما به کار پیمانکاران نظارت داشته و نهایت تلاش خود را برای تبلیغ از کالای ایرانی در کنار دیگر تبلیغات مترو می گذاریم.

برای دستفروشانی که باعث می شوند کالاهای خارجی بفروش رفته و در نهایت به تولید کنندگان داخلی آسیب وارد شود اقداماتی از سوی مسئولان مترو لحاظ شده است ؟
نوبخت در پاسخ به این سوال افزود : مجموعه مترو جلساتی را برای حل این معضل که مشکلات بسیاری مانند فروش اقلام بی کیفیت خارجی همراه دارد برگزار کرده و تصمیمات گرفته شده در این راستا ، مقابله با دستفروشان در چند مقطع بوده است.در واقع از حضور دستفروشانی که در حال وارد شدن به ایستگاه مترو هستند جلوگیری می کنیم ،اما کارکنان مترو فقط می توانند مانع ورود افرادی که از لحاظ ظاهری و حمل وسایل شبیه به دستفروشان هستند به داخل ایستگاه شوند.

وی یادآور شد : مترو پر رفت و آمد ترین وسیله برای سفرهای درون شهری است و نمی توان همه افراد را بازرسی کرد به هیمن دلیل از این طریق نمی توان از ورود جمعیت دستفروشان جلوگیری کرد و برای اینکه بتوانیم از این معضل جلوگیری کنیم باید در هر واگن دو مامور قرار دهیم که این کار هزینه بسیار بالایی دارد و در نهایت برای جبران این هزینه قیمت بلیت مترو باید افزایش پیدا کند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان گفت : اما با همه این مشکلات ما همچنان سعی براین داشته ایم که از حضور دستفروشان جلوگیری کنیم اما برای ریشه کن شدن این معضل تنها راه حل خود مردم هستند که از خرید این اجناس بی کیفیت خارجی جدا خودداری کنند و برای این که جامعه به ویژه مسافران مترو را از لحاظ روحی و روانی با این موضوع آماده کنیم باید رسانه های جمعی رو افکار عمومی تاثیر گذار باشند و حمایت کالای ایرانی در شکل و انواع مختلفی از لحاظ کیفی و غیره در ذهن افراد جامعه گنجانده شود.


خبرنگار :حسین طالبی
706

کد خبر: 919920

وب گردی

وب گردی