راهبرد آستان قدس رضوی رقابت با بخش خصوصی نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهبرد آستان قدس رضوی رقابت با بخش خصوصی و تصدی‌گری نیست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر شنبه در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی اظهار کرد: حرکت یک سازمان بدون راهبرد و برنامه مثل حرکت کشتی بدون قطب‌نما و ‌ناخداست و تطبیق حرکت همه بخش‌های آستان قدس رضوی با راهبردهای جدید ضروری است.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از خصوصی‌سازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی بوده که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است افزود: راهبرد آستان قدس رقابت با فعالان بخش خصوصی و تصدی‌گری نیست، باید به گونه‌ای اقدام کنیم که عامل تحرک و کارآمدی فعالان مردمی در بخش‌های مختلف باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز ‌کرد: در سال ۹۴ تنها ۴۸ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه محقق شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۷۶ درصد افزایش یافت و در سال گذشته این میزان به بیش از ۹۰ درصد رسید.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌های نظارتی را مخلّ ابتکار و جرأت مدیران نمی‌دانم. کار اگر متقن و علمی باشد و مدیر خود را مقید به قانون بداند، زمینه‌های ابتکار و اقدام جهادی فراهم خواهد بود.

رئیسی گفت: کالاها و خدمات مورد نیاز در بخش‌های مختلف آستان در اولویت اول باید از تولیدات داخل خود آستان تأمین شود. در اولویت بعدی، اگر نیازمندی‌ها در داخل آستان تولید نمی‌شد، فقط باید از کالاهای ایرانی استفاده شود و عدم اجرای این اصل باید تخلف محسوب شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته و باید تلاش کنیم این عدد را با افزایش دسترسی به بازارهای خارجی افزایش دهیم.

901/900

کد خبر: 919944

وب گردی

وب گردی