درخواست سفارت روسیه برای دیدار با وزیر خارجه انگلیس

سفارت روسیه در لندن خواستار دیدار و گفتگو با بوریس جانسون در خصوص پرونده اسکریپال شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در لندن با ارسال یادداشتی به دفتر وزارت خارجه انگلیس خواستار دیدار و گفتگو با بوریس جانسون درخصوص حادثه سالزبری شد.

مسئول امور مطبوعاتی سفارت روسیه در انگلیس اظهار کرد: «زمان آن فرا رسیده است که به منظور گفتگو درخصوص روابط دوجانبه پیچیده دو کشور و همچنین روند تحقیقات درخصوص حادثه سالزبری نشستی میان الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه، و بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس، برگزار شود. به همین خاطر، یاکوونکو یک یادداشت شخصی به جانسون فرستاده است.»

وی همچنین اظهار کرد در حال حاضر سفارت روسیه قادر به ارائه یک "ارزیابی رضایت بخش" از وضع کنونی همکاری های دوجانبه میان دو کشور نیست. این دیپلمات روس گفت: «ما امیدواریم پاسخ سازنده ای از طرف انگلیسی دریافت کنیم و روی برگزاری چنین نشستی در آینده نزدیک حساب می کنیم.»

سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، و دخترش در اوایل مارس در سالزبری انگلیس با گاز اعصاب مسموم شدند. انگلیس مسکو را مسئول این حادثه دانست و 23 دیپلمات روس را از خاک کشورش اخراج کرد. مسکو تمامی ادعاهای مطرح شده در این خصوص را رد کرد و این حادثه را توطئه ای از سوی انگلیس دانست.

کد خبر: 920000

وب گردی

وب گردی