تکلیف خودمان را در خصوص حق آبه هیرمند با افغانستان باید روشن کنیم

نماینده مردم شهرستان های زابل در مجلس با اشاره به عدم آورد آب رودخانه هیرمند گفت: ما باید تکلیف خودمان را با افغانستان در این زمینه روشن کنیم و بتوانیم حقابه منطقه سیستان را از رودخانه هیرمند بگیریم.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب الله دهمرده در شورای اداری استان افزود: در منطقه سیستان یک حلقه چاه برای دستیابی به آبهای ژرف در حال حفر است که در جنوب سیستان و بلوچستان نیز حفر چاه باید مورد توجه قرار گیرد.

دهمرده اظهار کرد: گندم زارهای کشاورزان منطقه سیستان به دلیل بی آبی نابود شده و در این زمینه باید چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم زابل در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به آبهای ژرف و انتقال آب با لوله از دریای عمان به منطقه سیستان یکی از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است.

وی به موضوع گردشگری در استان نیز اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که برای جذب توریست باید زیرساخت‌های گردشگری در این استان ایجاد شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه گردشگری در سیستان و بلوچستان باید تدوین شود تا بتوان به نقطه قابل قبولی در این زمینه رسید.

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: اقدامات و کارهای بسیار زیادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رفع محرومیتهای سیستان و بلوچستان انجام شده اما عمق محرومیت‌ها و انباشت عقب ماندگی‌های بجا مانده از گذشته آنقدر زیاد است که جبران این عقب ماندگی‌ های تاریخی نیاز به کار و فعالیت و بودجه بیشتری دارد.

901/900

کد خبر: 920076

وب گردی

وب گردی