افزایش رغبت مردم برای استفاده از تولید داخلی جهادی است

استاندار هرمزگان بر افزایش دقت تولیدکنندگان محصولات داخلی از کشاورزان گرفته تا صنایع تاکید کرد و گفت: افزایش رغبت مردم برای استفاده از تولید داخلی جهادی است که بر عهده تولیدکنندگان است.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون همتی در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال 97 ، اظهار داشت: با تکیه بر تجارب بدست آمده در سال‌های گذشته تلاش داریم تا در سال جاری توسعه استان را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در تعطیلات نوروزی به مسافران توسط مدیران و دستگاه های اجرایی، افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع در شهرستان‌های مختلف استان مبلغ خوبی برای جذب گردشگر در سال‌های آتی خواهد بود.

استاندار هرمزگان به دغدغه های موجود در جذب گردشگر اشاره داشت و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان باید خودمان را برای تحول در این حوزه آماده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای اداره کشور در بخش‌های مختلف، گفت: با توجه به ویژگی‌ های استان بخشی از تدابیر و برنامه‌های دولت بر عهده هرمزگان خواهد بود.

همتی با اشاره به شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، بیان داشت: تحقق شعار سال جاری چند وجه دارد که بخشی از آن برعهده مردم و بخش خصوصی است و بخش بزرگ آن هم بر عهده دولت است که البته نقش هرکدام از این بخش‌ها در تحقق این مهم اثرگذار است.

همتی ادامه داد: با توجه به برنامه دولت راستای افزایش تولید و اشتغال و ایجاد فرصت‌های اشتغال در سال جاری باید تولید ما در مسیر انتخاب قرار گیرد و همان گونه که مردم حمایت می‌کنند، تولید کنندگان نیز در زمینه افزایش کیفیت تولید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بر افزایش دقت تولیدکنندگان محصولات داخلی از کشاورزان گرفته تا صنایع تاکید کرد و گفت: افزایش رغبت مردم برای استفاده از تولید داخلی جهادی است که بر عهده تولیدکنندگان است.

همتی خاطرنشان کرد: همان گونه که مردم از دولت انتظار تولید شغل دارند بایستی با حمایت از تولیدات ملی چرخه تولید و اشتغال را به حرکت درآورند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولیدات داخلی به عنوان الگو رفتار کرده و استفاده از تولیدات داخلی را در اولویت مصرف خود قرار دهند.

وی بر توجیه مدیران ادارات و زیرمجموعه‌ها تاکید کرد و افزود: مردم زمانی که مشاهده کنند دستگاه های دولتی در تحقق شعار سال پیشتازند قطعا به این اقدام ترغیب می‌شوند.

همتی هنر یک مدیر خوب را کاهش زمان ارائه خدمات به مردم دانست و افزود: نارضایتی مردم را از هر اداره و دستگاه دولتی نخواهم بخشید و با مدیر آن مجموعه تعارف نخواهم داشت.

استاندارهرمزگان رضایتمندی مردم را اولویت هر دستگاه دانست و اظهار داشت: باید مداخله در زندگی مردم را حتی المقدور کاهش دهیم البته ما مسئولیت داریم از حریم زندگی مردم محافظت کنیم، اما حق ورود به حریم شخصی کسی را نداریم.

وی با بیان اینکه هر شهر زنده اسلامی نیازمند تنوع برنامه‌هاست، عنوان کرد: برگزاری کنسرت و یا تئاتر و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در کنار هم سبب تحول و شادابی جامعه خواهد شد.

همتی با اشاره به تنوع مناسبت‌های ملی و مذهبی در کشور، گفت: ادارات، دستگاه‌ها و موسسات متناسب با نیاز مجموعه برنامه‌ های متنوع را در جهت افزایش امید و روحیه مردم در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هر مدیر جدید بایستی فکر و ایده و برنامه جدیدی برای تحول مجموعه خود به همراه داشته باشد، افزود: مدیران باید با شجاعت تصمیم بگیرند و در راستای توسعه و آبادانی حوزه خود تلاش کند.

وی با اشاره به برنامه توسعه پنج ساله هرمزگان، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری باید برنامه توسعه پنج ساله توسط دستگاه های دولتی استان ارائه شود.

همتی تصریح کرد: این برنامه پنج ساله همراه با برش سالانه توسط مدیران دستگاه های دولتی و تحت نظارت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری جهت برنامه ریزی دقیق، تدوین و ارائه شود.

901/900

کد خبر: 920082

وب گردی

وب گردی