هادی رضایی: به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک در مسابقات قهرمانی جهان هستیم/ در تیم ما کلمه سن وجود ندارد

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران در نشست خبری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته اعلام کرد که در رقابت‌های قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیو ز، هادی رضایی درباره برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته به میزبانی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رقابت‌ها با حضور شش تیم (اوکراین، آلمان، بوسنی، آمریکا، روسیه و ایران) به صورت دوره‌ای و به میزبان تبریز برگزار خواهد شد. تیم‌های ایران، روسیه و بوسنی از جمله تیم‌های قدرتمند حاضر در این رقابت‌ها هستند. ابتدا تیم برزیل قرار بود در رقابت‌های یادشده شرکت کند، اما به دلیل برخی مسائل این تیم نیامد و تیم بوسنی که به صورت رزرو ثبت‌نام کرده بود، جایگزین برزیل شد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته بین فدراسیون ایران و سازمان پاراوالیبال تفاهم‌نامه‌ای در مورد برگزاری اولین دوره لیگ جهانی والیبال نشسته منعقد شد و این رقابت‌ها برای نخستین بار به میزبانی تبریز از 26 فروردین ماه آغاز خواهد شد. ورود تیم‌ها از 26 فروردین و خروج آنها پنجم اردیبهشت ماه خواهد بود. رقابت‌های لیگ جهانی به صورت دوره‌ای است و با وجود مشخص شدن رده‌بندی تیم‌ها، اما بین تیم اول و دوم مجدداً فینال برگزار خواهد شد.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران ادامه داد: جایزه در نظر گرفته شده برای رقابت‌های لیگ جهانی 30 هزار دلار است که براین اساس تیم اول 12 هزار دلار، تیم دوم شش هزار دلار و تیم سوم چهار هزار دلار دریافت خواهند کرد. هشت هزار دلار نیز برای بازیکنان برتر در نظر گرفته‌ایم که از این مقدار شش هزار دلار به بازیکنان برتر و دو هزار دلار به امتیازآورترین بازیکنان تعلق می‌گیرد.

رضایی در خصوص برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم والیبال نشسته گفت: اردوهای ما همگی داخلی بوده و کار آماده‌سازی تیم‌ها از مهرماه 95 شروع شده است. با توجه به اینکه در سال جاری سه رویداد مهم را در پیش داریم تمرینات مداومی را پشت سرگذاشته‌ایم. اولین مسابقه پیش رو لیگ جهانی تبریز است و دومین رقابت، قهرمانی جهان در هلند و در نهایت بازی‌های آسیایی جاکارتا که 10 مهرماه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ما 30 بازیکن را از ابتدای اردوها در اختیار داشتیم و در حال حاضر کار خود را با 18 بازیکن دنبال می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم که به جوانان بهای بیشتری بدهیم و این بهترین فرصت است که از حالا جوانان را برای بازی‌های پاراالمپیک توکیو آماده کنیم.

نماینده سازمان جهانی پاراوالیبال همچنین تصریح کرد: قهرمان والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی سهمیه المپیک 2020 را می‌گیرد، اما ما نمی‌خواهیم کار به آنجا بکشد و به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک در رقابت‌های قهرمانی جهان هستیم.

رضایی اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی جهان در شرایطی به میزبانی هلند برگزار خواهد شد که برای اولین بار به جای حضور 24 تیم مسابقات با شرکت 32 تیم که شامل؛ 16 تیم بانون و 16 تیم مردان می‌شود، برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها در شش شهر هلند برگزار می‌شود. ما به دنبال این هستیم که در رقابت‌های قهرمانی جهان سهمیه پارالمپیک را کسب کنیم.

وی گفت: مسابقات والیبال نشسته لیگ جهانی به صورت پخش زنده از شبکه سوم به نمایش درمی‌آید و ورود تماشاگران زن نیز به نظرم ایرادی نخواهد داشت. اعتقاد دارم با ورود تماشاگران به این مسابقات ورزش والیبال نشسته بیشتر دیده خواهد شد.

مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران گفت: مسابقات والیبال نشسته قابل پیش‌بینی نیست. همان‌طور که ما مسابقات رقیبان را رصد می‌کنیم آنها نیز مسابقات ما را زیر نظر دارند. ورزش دیگر مخفی نیست و در ورزش هیچ ضمانتی وجود ندارد، اما در لیگ جهانی رقابت میان ایران، روسیه و بوسنی است، اگرچه آمریکا نیز رشد خیلی خوبی در والیبال نشسته داشته است. به طور کلی سرمایه‌گذاری‌ها در رشته والیبال نشسته زیاد شده، اما در بین تیم‌های حاضر در لیگ جهانی، قوی‌ترین تیم ایران است و قهرمانی حق تیم ماست. ما این قهرمانی را کسب خواهیم کرد.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا جوایز مسابقات به محض پایان رقابت‌ها پرداخت خواهد شد، گفت: ما به قول‌مان عمل خواهیم کرد و به محض پایان مسابقات جوایز به تیم‌های قهرمان و بازیکنان اهدا خواهد شد.

وی اشاره‌ای نیز به شرایط بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته داشت و در این باره افزود: از 18 بازیکن فعلی 11 بازیکن در المپیک ریو حضور داشتند و ما بقی بازیکنان جوان هستند. در تیم ملی والیبال نشسته کلمه سن وجود ندارد. ما انگیزه و توانایی بازیکنان را در نظر می‌گیریم. اگر جوانان می‌خواهند به تیم ملی راه پیدا کنند، باید آنقدر انگیزه داشته باشند که جای باتجربه‌ها را بگیرند. قدیمی‌ها نیز باید آنقدر عملکرد خوبی داشته باشند تا بتوانند جای خود را تثبیت کنند. بحث ما ایجاد رقابت و انگیزه بین بازیکنان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رقابت در والیبال نشسته بسیار بالاست و پتانسیل خوبی در این رشته وجود دارد، به طوری که از شهرهای مختلف یک استان نیز ما بازیکنان زیادی را در اردوهای‌مان داریم.

602

کد خبر: 920153

وب گردی

وب گردی