نجفی همچنان شهردار تهران باقی ماند

در حالی محمدعلی نجفی به دفعات اعلام کرده که به دلیل بیماری دیگر قادر به اداره شهر نیست، شورای شهر تهران بازهم سکان هدایت را برای مدتی به وی سپرده تا نشان دهد آنچه برای این شورا اهمیت ندارد، منافع عمومی شهروندان تهرانی است.

به گزارش ایسکانیوز، نجفی در 7 ماه گذشته نتوانست عملکرد درخوری در حوزه های مختلف مدیریت شهری از خود برجا بگذارد و ادامه این روند تنها باعث افزایش خسارت ها و عقب گردهای تهران می شود.

به عنوان مثال در حالیکه بسیاری از پروژه های نیمه تمام با درصد بالای پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری در ماههای گذشته بودند، این امر به خاطر ناکارآمدی شهردار تهران به تعویق افتاده و شهروندان از خدمات بهتر محروم شده اند.

در زمینه ادامه کار شهردار تهران با وجود بیماری وی، شورای شهر اصرار بر عدم کناره گیری وی دارد که این نشان می دهد که اعضای شورا منافع شهروندان را قربانی منافع حزبی و شخصی کرده اند. با وجود آنکه نجفی 23 اسفند سال قبل استعفای خود را تقدیم شورا کرد؛ شورا نتوانسته بر سر گزینه جایگزین به اجماع برسد و با عدم پذیرش استعفا سعی در اتلاف وقت دارد.

اتلاف وقتی که به طور مشخص برای انتخاب شهردار جدید صورت گرفته و از سوی دیگر نشانه ای از وجود اختلافات عدیده میان اصلاح طلبان بر سر گزینه جدید تصدی این پست است.

بحران در شورای شهر تهران زمانی اوج می گیرد که این شورای یکدست توانایی مدیریت بحران هایی چون استعفاء یا کناره گیری شهردار تهران را ندارد و در فرصت تقریبا یک ماه ای که اعضا در اختیار داشت، به جای تشکیل جلسه فوری و اضطراری به تعطیلات رفتند. در حالیکه می توانستند پس از مدت ها شهر را از بلاتکلیفی در بیاورند و شهر در ابتدای سال جدید، با مدیریت جدید به کار خود ادامه دهد.

به هر حال شهردار تهران در جلسه استعفای خود با مطرح کردن بیماری خود اعلام کرده که با توجه به این شرایط ادامه کار وی خیانت به شهر و مردم است و با این وجود شورای شهر تهران همچنان اراده ای برای تصمیمات قوی و فوری ندارد و هدر دادن وقت مردم تهران به هنر این شورا تبدیل شده است که خسارت های آن غیر قابل جبران خواهد بود.
فارس
706

کد خبر: 920195

وب گردی

وب گردی