تولید نرم افزار شبیه‌ساز مخازن با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

نرم‌افزار شبیه‌ساز مخازن نفت و گاز با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در مقیاس صنعتی بومی‌سازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بومی‌سازی این شبیه‌ساز با حمایت و پیگیری‌های کارشناسان معاونت مهندسی نفت (سامانه‌های مهندسی مخازن) این شرکت، از سوی شرکت توسعه و فناوری همیار مهندسی (تفاهم) انجام شد. این نرم‌افزار، نخستین نمونه از نوع خود به شمار می‌رود که در مقیاس صنعتی تهیه و کاربردی شده است.

این شبیه‌ساز که رتینا (RETINA) نام‌گذاری شده است، همه ویژگی‌ها و قابلیت‌های اساسی نمونه‌های مشابه خارجی را دارد، در حالی که هزینه تهیه آن کمتر از نرم‌افزارهای خارجی است.

بر اساس اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، یکی از محورهای فعالیت اداره سیستم‌های مهندسی مخازن این شرکت، پیگیری ساخت نرم‌افزارهای تخصصی- بومی است که در این زمینه، در سال‌های گذشته چند نرم‌افزار به بهره‌برداری رسید. قطع وابستگی، صرفه‌جویی اقتصادی، دستیابی به دانش فنی و مبانی محاسباتی نرم‌افزارهای تخصصی، تطبیق روش‌ها و فرآیندهای مهندسی مخازن با شرایط خاص مخازن کشور، امکان دسترسی منظم و همیشگی به کارشناسان توسعه‌دهنده نرم‌افزار برای حل مسائل و پشتیبانی روزآمد نرم‌افزار و امکان توسعه و بهبود آن با توجه به نیازها، از مزایای بومی‌سازی نرم‌افزارهای تخصصی به شمار می‌رود.

402

کد خبر: 920210

وب گردی

وب گردی