بخش خصوصی کلید نجات صنعت حمل و نقل هوایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در دیدار نوروزی با کارکنان، مدیران و معاونان سازمان گفت: با توجه به نامگذاری سال 1397 توسط مقام معظم رهبری به سال "حمایت از کالای ایرانی" نقش و وظیفه ما در صنعت حمل ونقل هوایی نسبت به سال های گذشته سنگین تر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی عابدزاده ابتدا از تمامی دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی از جمله کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاهها، شرکت های هواپیمایی، گمرک، حراست، نیروهای امنیتی و انتظامی و ... به دلیل همکاری در عملیات سفرهای نوروزی امسال تشکر و قدردانی کرد.

او افزود: اکنون نگاه دولت، مجلس و نظام به سازمان و صنعت نسبت به گذشته تغییر کرده است و این امر به دلیل نوع فعالیت و حضور پررنگ شما در صحنه است و همانطور که شاهد بودید در دو سال گذشته مصوباتی جهت توسعه جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری و حمل و نقل هوایی از تصویب نمایندگان محترم مجلس گذشت که با موافقت دولت سازمان هواپیمایی کشوری به یک سازمان خاص تبدیل شد.

عابدزاده با بیان اینکه "سازمان هواپیمایی کشوری سازمانی اثر گذار است" خطاب به کارکنان سازمان افزود: نقش ما در صنعت حمل ونقل هوایی کلیدی است و توسعه ناوگان، فرودگاهها و حمل ونقل هوایی را شما رقم می زنید برهمین اساس جهت دهی به برنامه های صنعت از وظایف ماست و شما نقش بی بدیلی در این توسعه خواهید داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با فعال کردن فرودگاههای سایر مناطق می توان بیش از این از امکانات و ظرفیت استان ها و صنعت استفاده کرد چرا که ضرر زمانی رخ می دهد که بهره برداری از ناوگان کاهش و شرکت های هواپیمایی درگیر مسائل حاشیه ای شوند.

او با تاکید بر اینکه بحث پروازهای منطقه ای یکی از اقدامات مهم جهت فعال شدن فرودگاههای غیرفعال باید در دستور کار قرار گیرد، اظهارداشت: در نظر داریم پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) را به نقاط جدید در منطقه متصل کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در ادامه تاکید کرد: بخش خصوصی کلید نجات صنعت حمل و نقل هوایی یکی از نقاط قوت سازمان درک این موضوع است و ثروتی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد باید با تدابیری که توسط شما اندیشیده می شود در بخش های دیگر صنعت سرمایه گذاری شود.

عابدزاده با تاکید بر این که باید به لحاظ مقرراتی، اقتدار و جسارت سازمان هواپیمایی کشوری که در گذشته لطمه دیده است، تقویت و بازسازی شود، از کارکنان سازمان خواست، شرکت ها را برای حضور و برقراری در سایر مسیرها تشویق کنند و همچنین تسهیل گری در فعالیت های سازمان از جمله صدور گواهینامه ها، مجوزها و ... سرعت ببخشند.

او همچنین تاکید کرد: باید از رهاورد سوانح و رویدادهایی که در گذشته در صنعت رویداده است درس گرفته و از بروز سوانح احتمالی در آینده جلوگیری کنیم و همچنین با همدلی همفکری بتوانیم منشا خدمات بیشتری باشیم.

گفتنی است؛ در این دیدار معاونان و مدیران سازمان ضمن تبریک سال جدید به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و برنامه های پیش رو پرداختند.

401

کد خبر: 920253

وب گردی

وب گردی