نقوی حسینی:  آمریکا به دنبال پادرهوا نگه داشتن ایران در برجام است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناسبت پنجمین سالگرد فناوری هسته ای ایران گفت: ما واقعا دستاوردی به دست نیاوردیم آمریکایی ها چه برجام را متوقف کنند یا ادامه دهند، بمانند یا نمانند اینها اجازه نمی دهند ملت ایران انتفاعی ببرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مناسبت پنجمین سالگرد فناوری هسته ای ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: واقعیت این است که بعد از 5سال مذاکره، گفتگو، نشست و توافق ملت ایران انتفاعی نبرده است و این موضوع باعث شده است حرکت پرشتاب هسته ای جمهوری اسلامی ایران متوقف شود.

وی افزود: اگر ما با همان شتاب ادامه داده بودیم اکنون دستاوردهای مهمتری داشتیم که به عنوان اهرم امریکایی ها نخواهیم زوزه کنیم همانطور که کره شمالی این کار را انجام داد و امریکایی ها را وادار کرد تا مذاکره کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما واقعا دستاوردی به دست نیاوردیم آمریکایی ها چه برجام را متوقف کنند یا ادامه دهند، بمانند یا نمانند اینها اجازه نمی دهند ملت ایران انتفاعی ببرد همانطور که در دو سال اخیر اجازه ندادند.

نقوی حسینی در ادامه افزود: عملکرد امریکاییها نشان می دهند که از اول هم بنا نداشتند بخواهند برجام را اجرا کنند منتها من فکر می کنم با اروپایی ها مذاکره می کنند به شکلی که امریکایی ها خارج شوند ولی اروپایی ها مدافع برجام بمانند و جمهوری اسلامی ایران پا در هوا بماند و جمهوری اسلامی را در فضا نگه دارند؛ ایران تعهداتش را انجام دهد ولی آنها تعهداتشان را انجام نمی دهند در این صورت ایران انتفاعی نمی برد فقط آنها هسته ای ما را مهار کردند.

وی درباره اینکه ایران باید چه موضعی را در برجام اتخاذ کند گفت:تا جایی که من در جریان گفتگوهای وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی هستم جمهوری اسلامی ایران برای هر یک از این سناریوها برنامه ریزی مناسب خودش را انجام داده است اینکه امریکایی ها و اروپایی ها با شرط و شروط در برجام بمانند ما باید چه اقداماتی انجام دهیم تمامی جوانب را تعریف و برنامه ریزی کردند.

نقوی حسینی در پایان در خصوص آینده برجام اظهار کرد: به نظر من امریکایی ها از برجام خارج می شوند.

304

کد خبر: 920264

وب گردی

وب گردی