روابط با روسیه با اراده جدی مسئولان ادامه خواهد یافت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ایران و روسیه در زمینه های مختلف روابط خود را توسعه داده اند و این روند با عزم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز یکشنبه ۱۹ فروردین با هیات باشگاه گفت و گوهای والدای روسیه در تهران دیدار و در خصوص روابط دو کشور به گفت و گو پرداختند.

دکتر ولایتی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به هیات روسی گفت: این دیدار برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. ما در گذشته نیز با دوستان روس خود در هیات های مختلف دیدار داشته ایم ولی با عنوان گروه والدا این دیدار بسیار مغتنم است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره سابقه روابط میان ایران و روسیه اظهارداشت : ما همواره سابقه طولانی در مذاکره با دوستان روسی و قبل تر شوروی داشته ایم. از سال 2004 این گروه تاسیس شد و این نخستین بار است که به تهران سفر می کنند.

ولایتی با اشاره به ضرورت های توسعه همکاری ها افزود: ایران و روسیه در زمینه های مختلف روابط خود را توسعه داده اند و این روند با عزم و اراده جدی مسیولان عالی دو کشور ادامه خواهد یافت

بیستریتسکی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی گفت: توضیحی که از سابقه روابط دادید به خوبی مشخص کرد که روابط دو کشور را بسیار بهتر از ما می شناسید.

وی افزود: امیدواریم این دیدار تاثیر زیادی در توسعه روابط دو کشور داشته باشد. من قبل از این دیدار با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه دیدار داشتم و رایزنی های خوبی داشتیم.

رئیس هیأت والدای روسیه اعتماد و شناخت متقابل را دو عنصر اصلی در روابط میان ایران و روسیه خواند و تاکید کرد : اعتماد و شناخت میان دو طرف برای ارتقای روابط بسیار لازم است به ویژه در دنیایی که در حال تغییر است و آینده روشن و دقیقی ندارد.
در ادامه دو طرف در خصوص توسعه روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.

302

کد خبر: 920283

وب گردی

وب گردی