قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است/ حمایت از تولیدکنندگان و صنایع در دستور کار فرمانداری

فرماندار مشهد با بیان این که قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است، گفت: اگر ما و تمامی مردم به نظرات کارشناسی تن دهیم بسیاری از مشکلات حل و به اجماع خواهیم رسید.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

ایشان، تلاشهای انجام شده در جهت تحقق شعار سال 96 یعنی «اقتصاد مقاومتی:تولید- اشتغال» را از نقاط مثبت و امیدوارکننده برشمردند و افزودند: کارهای خوبی برای تولید و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودی عملی شد، البته کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید تا تحقق کامل این شعار دنبال و انجام شود.

محمد رحیم نوروزیان در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: مخاطب شعار سال مردم و مسوولین هستند و همگی برای تحقق این شعار یعنی حمایت از کالای ایرانی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا با افزایش فعالیت، رعایت وجدان کاری از جمله افزایش کیفیت و تولید کالاها و محصولات می توان از این شعار حمایت کرد.

فرماندار مشهد تصریح کرد: بنای ما آن است تا در اجرایی کردن این شعار به ویژه در موضوع برخورد با کالاهای قاچاق، به طور جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت داشته باشد .

حمایت از تولیدکنندگان و صنایع در دستور کار فرمانداری است

وی افزود: ما در بازدیدهایی که از تولیدکنندگان و صنایعی که در مشهد وجود دارد با مسوولین این موضوعات در ارتباط هستیم و در جهت حل مشکلات و موانع این صنایع هرچقدر که بتوانیم کمک خواهیم کرد تا تا موانع آن ها کمتر شود تا بتوانند محصولات خود را با هزینه کمتری به دست مردم برسانند؛ حمایت از صنایع و تولیدکنندگان در دستور کار ما خواهد بود و به طور جدی آن را دنبال خواهیم کرد.

نوروزیان با اشاره به این که دولت استفاده از کالاهای خارجی را ممنوع اعلام کرده است، گفت: دستور دولت را به تمام ادارات و دستگاه ها ابلاغ کرده و تحت نظارت هستند تا به شکل سفارشی استفاده از کالای خارجی صورت نگیرد.

وی افزود: دولت یکسری سیاست هایی را دارد که این سیاست ها را در قالب دستورالعمل به بخشنامه ها ابلاغ کرده ایم و به طور جدی در سطح شهر پیگیر عملیاتی شدن این دستورالعمل ها خواهیم بود.

قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است

فرماندار مشهد با بیان این که قبیله گرایی سیاسی یکی از آفت های کشور است، افزود: اگر ما و تمامی مردم به نظرات کارشناسی تن دهیم بسیاری از مشکلات حل و به یک اجماع خواهیم رسید.

نوروزیان افزود: یکی از مشکلاتی که در حوزه های مختلف کشور وجود دارد آن است که در برخی از مسائل با یکدیگر اجماع نظر نداریم و هر فردی از یک زاویه یا یک بُعد به مساله ای اهمیت می دهد و طبیعی است که فقط به همان موضوع بپردازد، اما اگر این اجماع حاصل شود و همه به یک درک مشترکی از مسائل برسند و با همکاری یکدیگر انشالله این مساله به وجود نخواهند آمد.

به فعالیت های سیاسی باید اهمیت داد

وی تصریح کرد: شخصا بارها و در سالهای مختلف نظر خود را اعلام کرده ام که باید به فعالیت های سیاسی اهمیت داد و این کار نیاز کشور است اما در عین حال باید مراقب این موضوع باشیم تا دچار تعصبات جناحی، باندی، قبیله ای و حزبی نشویم، زیرا این آفت برای خود ما و مردم است.

فرماندار مشهد با بیان این که هدف احزاب تعالی و رشد جامعه است، گفت: تامل در جامعه باید افزایش یابد تا بتوان از قبیله گرایی دور باشیم زیرا تعصبات و سختگیری ها منجر به قبیله گرایی خواهد شد.

نوروزیان با بیان این که در مرحله اول به نظر من صاحبان اندیشه، بزرگان کشور و کسانی که به عنوان گروه های مرجع شناخته می شوند باید از این قبیله گرایی دوری کنند، افزود: بسیاری از فرصت ها و امکانات از جمله تریبون هایی که در کشور وجود دارد نباید در اختیار یک عده ای باشد تا هر چه می خواهند بگویند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قبیله گرایی در جامعه وجود نداشته باشد باید همراه و هم جهت با خواست اکثریت مردم حرکت کنیم، به عنوان مثال نمی توان هنگامی که اکثریت نظری دارند ، عده ای با استفاده از برخی امکاناتی که در اختیار دارند در مقابل نظر اکثریت کارشکنی کنند.

فرماندار مشهد همچنین افزود: در مقابل اگر در مقابل خواسته اکثریت مردم بایستیم و تمکین نکنیم و بنا بر آن باشد که خواست خود را تحمیل کنیم این موضوع یک نوع قبیله گرایی در سطح اجتماعی وسیع است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر به این موضوع توجه نشود حتما مشکلاتمان افزایش پیدا خواهد کرد؛ به همین جهت است که مقام معظم رهبری قبیله گرایی سیاسی و جناحی را به عنوان یک معضل هشدار دانستند که امیدواریم این موضوع حل شود.

تنظیم: فاطمه سرلک

901/900

کد خبر: 920286

وب گردی

وب گردی