مردم لندن به خیابان ها ریختند

مردم لندن در اعتراض به جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی با برگزاری تظاهرات در خیابان های این شهر اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته بیش از 2 هزار نفر با تجمع در خیابان داونینگ در وست مینستر لندن که دفتر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، در آنجا قرار دارد، با سر دادن شعارهای از جمله «فلسطین را آزاد کنید»، خواستار پایان کشتار مردم فلسطین در نوار غزه شدند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «جنایات جنگی اسرائیل در غزه را متوقف کنید» و « از قتل‌عام فلسطینیان دست بردارید» در دست داشتند.

تظاهرات در پایتخت انگلیس از سوی گروه‌هایی از جمله حامیان قدس، کمپین همبستگی فلسطین، انجمن فلسطینیان در لندن و گروه‌های ضدجنگ برگزار شد.

همچنین تظاهرات مشابهی در دیگر شهرهای انگلیس از جمله منچستر، بریستول و شفیلد در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد. در میان تظاهرکنندگان در لندن یهودیان ضد صهیونیست نیز حضور داشتند.

تظاهرکنندگان در گفتگو با خبرنگاران شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی را ترورویست خواندند. آن‌ها همچنین تاکید کردند رژیم صهیونیستی در حال پاکسازی قومی این سرزمین از فلسطینیان بومی است و تصمیم دولت انگلیس براساس بیانیه بالفور اشتباه بود. بیانیه بالفور بیانگر موضع مثبت دولت انگلیس برای ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین است که در سال 1917 نوشته شد.

دبیر گروه صدای یهود در این تظاهرات گفت: «اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان در تعارض با ارزش‌های بنیادین یهودیت قرار دارد.» بنابر اعلام کمپین ضدتجارت اسلحه، از زمان بمباران غزه در سال 2014، انگلیس 140 میلیون پوند تسلیحات نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

نماینده ائتلاف ضدجنگ در انگلیس گفت: انگلیس به علت کمک مالی به رژیم صهیونیستی در جنایات صورت گرفته در مناطق اشغالی علیه فلسطینیان سهیم است. علی رغم کشتار تظاهرکنندگان غیرمسلح فلسطینی، دولت انگلیس در قبال این جنایات سکوت کرده و آن را محکوم نمی‌کند.

وی تاکید کرد: به رغم نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی، دولت ما روابط نزدیکی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دارد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، که در این تظاهرات حضور داشت به قرائت بیانیه‌ای پرداخت و در آن تاکید کرد: شلیک علیه غیرنظامیان غیر مسلح قانونی و قابل تحمل نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: فلسطینیان حق تظاهرات علیه شرایط ناگوار ، محاصره مداوم و اشغال سرزمین فلسطین و نیز حمایت از حق مسلم خود برای بازگشت به خانه‌هایشان و حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

کوربین بر ضرورت مذاکرات فوری برای حل و فصل مسئله موجود تاکید کرد و از دولت انگلیس خواست تا از خواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، برای انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار تظاهرکنندگان در غزه حمایت کند و درباره فروش تسلیحات نظامی به این رژیم بازنگری انجام دهد.

از زمان آغاز تظاهرات فلسطینیان در 30 ماه مارس سال جاری میلادی در مجموع 31 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. در تظاهرات فلسطینیان ده‌ها هزار نفر با تجمع در منطقه مرزی خواستار بازگشت هزاران آواره فلسطینی به وطن خود شدند.

کد خبر: 920308

وب گردی

وب گردی