علوی: اگر رسانه‌ای به آبروی شخصی تعدّی کرد باید از او دفاع کنیم

وزیر اطلاعات گفت: مردم از نظر اسلام حق داشتن امنیت جانی، مالی و اقتصادی آبرو و حیثیت دارند و اگر رسانه ای به آبروی شخصی تعدّی کرد باید از او دفاع کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات امروز یکشنبه مورخ 19 فروردین 1397 با حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه دیدار کرد.

وی با تبریک سال نو و اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ابراز امیدواری کرد این سال سالی سرشار از خیر و برکت و سراسر شور و نشاط و سرور برای همه ملت باشد.

وزیر اطلاعات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این دعوت و حضور در جمع فعالان رسانه قدردانی کرد و با اشاره به آیات و احادیث مرتبط با هدف خداوند از بعثت انبیاء الهی و بنای کعبه برای مردم گفت: در اسلام حکومت نیز برای مردم شکل می گیرد و باید به واسطه آن حقوق مردم احقاق شود.

علوی با بیان اینکه حقوق الهی قابل بخشش است اما حق الناس طبق موازین شرع قابل اغماض و گذشت نیست و باید جبران شود افزود: کرامت مردم که خمیر مایه انسانیت است باید حفظ شود.

وزیر اطلاعات قدرت حاصل از مسئولیت و اموال را امانت خداوند دانست و گفت: امکانات مادی و معنوی باید در راه خدمت به مردم بکارگیری شود تا آخرت انسان تضمین شود.

علوی افزود: تمکن رسانه ای یک نوع امتحان الهی برای مسئولان و مدیران است و در جامعه ایمانی رسانه نباید لجام گسیخته باشد و اسلام انتظار دارد تا تقوای رسانه ای را رعایت کنیم چرا که با دروغ و اتهام به نتیجه نمی رسیم.

وزیر اطلاعات دروغ، تهمت، پرده دری و افشای سّر دیگران را مخالف موازین شرع مبین اسلام دانست و گفت: راه موفقیت در دنیا و آخرت رعایت ارزش های اخلاقی است.

علوی پیامبر اعظم (ص) را سمبل اخلاق دانست که در طول 23 سال امت اسلامی را به قدرت برتر جهان تبدیل کرد و خداوند ویژگی برتر آن حضرت را اخلاق نیکو معرفی کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه فعالیت های رسانه ای باید در چارچوب اخلاق باشد گفت: متأسفانه در سالیان اخیر اخلاق جامعه آسیب دیده است و رسانه ها در ترمیم آن باید پیشگام شوند.

علوی ارائه مسائل نادرست به جامعه را برای مردم سّم مهلک دانست و افزود: رسانه ها باید در ارائه مطالب صحّت را اصل قرار دهند چرا که ارائه خوراک مسموم به جامعه خیانت است.

وزیر اطلاعات گفت: مردم از نظر اسلام حق داشتن امنیت جانی، مالی و اقتصادی آبرو و حیثیت دارند و اگر رسانه ای به آبروی شخصی تعدّی کرد باید از او دفاع کنیم و بهشت را بدست آوریم.

علوی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه های دینی حتی به افراد کافر هم نباید ناسزا گفت چرا که بد زبانی در جامعه گسترش می یابد.

وزیر اطلاعات گفت: اگر در جامعه احساس امنیت نباشد خیر و برکتی نخواهد دید و این امنیت باید همراه با نشاط و سرور باشد.

علوی افزود: جامعه ما نیازمند آرامش می باشد که فراتر از امنیت است و این امر، در محترم شمردن حقوق یکدیگر محقق می شود و رسانه ها باید در جهت توسعه آرامش جامعه قلم بزنند تا فرهنگ ایمانی جامعه رشد یابد.

وی آزار و اذیت از طریق رسانه ها را ممنوع دانست و گفت: عقده گشایی در رسانه ها مضّر است اما بیان عقیده برای جامعه مفید خواهد بود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند پرچم دار خیزش الهی در جامعه باشند تا همگان شاهد برکات آن شوند.

305

کد خبر: 920317

وب گردی

وب گردی