شروع به کار هیأت اجرایی جذب علوم پزشکی دانشگاه آزاد در سال جاری

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از شروع به کار هیأت اجرایی جذب علوم پزشکی در سال جاری در صورت تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. ­­

به گزارش ایسکانیوز،دکتر فرهاد ادهمی مقدم، در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: سامانه الکترونیکی به منظور دریافت مدارک تحصیلی دانشجویان از واحدهای دانشگاهی سراسر کشور جهت طرح در شورای آموزش و کمیسیون موارد خاص علوم پزشکی راه اندازی می شود.

گسترش رشته های علوم پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی

وی به افزایش تعداد دانشکده های علوم پزشکی در واحدهای دانشگاهی دارای رشته های متنوع علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: رشته های علوم پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی گسترش می یابد و مجوز راه اندازی 7 رشته دستیاری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست شده است.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در سال جاری تأییدیه های تحصیلی الکترونیکی و از طریق سیستم پورتال فراغت از تحصیل انجام می شود و به واحدهای دانشگاهی با نظارت اداره امور دانشجویی تفویض می شود.

دکتر ادهمی مقدم خاطر نشان کرد: آیین نامه بورسیه دستیاران تخصصی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در صورت تصویب هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود.

وی تأکید کرد: همچنین هیأت اجرایی جذب علوم پزشکی استانی در صورت تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی و شروع به کار خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری همایش دانشجویان برتر و تقدیر از مدال آوران المپیاد، برگزاری کارگاه های توانمندسازی دانشجویان و استادان حوزه علوم پزشکی، بازدید و رتبه بندی مراکز و دفاتر EDC/EDO واحدهای علوم پزشکی، برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری و نشست EDC و شرکت در نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی از جمله فعالیتهای است که در سال جاری صورت خواهد گرفت.

اخذ مجوز پذیرش دانشجو در بیش از 32 رشته از وزارت بهداشت در سال 96

دکتر ادهمی مقدم، اخذ مجوز پذیرش دانشجو در بیش از 32 رشته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتباربخشی مراکز مطالعات و توسعه آموزش برای تمامی واحدهای علوم پزشکی، برگزاری 4 دوره آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره رشته پزشکی عمومی در سراسر کشور و تشکیل کمیته های آموزشی حوزه علوم پزشکی را از اقدامات سال 96 دفتر توسعه آموزش معاونت علوم پزشکی نام برد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری شورای جذب و بورس و جلسه هیأت ممیزه علوم پزشکی، گفت: 94 مورد جذب هیأت علمی تمام وقت، 6 مورد اعطای بورسیه و 13 مورد ارتقاء از مرتبه مربی به استادیاری اعضای هیأت علمی علوم پزشکی از مصوبات این جلسات بود.

204

کد خبر: 920351

وب گردی

وب گردی