امکان مشارکت خانه کتاب با دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است/تخفیفات به کتاب‌های تالیفی نسبت به ترجمه افزایش می‌‌یابد

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ، گفت: خانه کتاب می تواند با امضای یک تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی، همکاری داشته باشد.

نیکنام حسینی پور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در راستای حمایت از تولید ملی و آثار تالیفی، اظهار کرد: خانه کتاب در جهت حمایت از تولیدات مکتوب و آثار تالیفی دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام آمادگی می کند.

وی با تاکید بر حضور بیش از یک میلیونی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: موسسه خانه کتاب برای تخصیص یارانه ویژه حمایتی خرید کتاب که از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به این موسسه واگذار شده است، بنابراین می تواند با امضای یک تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشته باشد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب، ادامه داد: امکان مشارکت خانه کتاب با دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است اما اینکه چه مقدار این همکاری انجام بگیرد، به همت این دو سازمان بازمی گردد زیرا میزان یارانه خانه کتاب و وزارت ارشاد کفاف 80 میلیون شهروند ایرانی را نمی دهد.

وی درمورد شعار سال 97 مبنی بر حمایت از تولید داخلی و بازتاب آن در یارانه های خرید در طرح های آتی کتاب گفت: با توجه به سیاست های حاکمیتی که در راستای حمایت از آثار تالیفی نویسندگان ایران است در طرح های آینده حمایتی از خرید کتاب، میزان تخفیفات به کتاب های تالیفی بیش از آثار ترجمه ای اختصاص خواهد یافت.

502

کد خبر: 920369

وب گردی

وب گردی