فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی روبه گسترش است/ 28 فروردین‌ماه مانور برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

رئیس ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تأکیدات مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس سازمان اوقاف در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه گفت: به برکت انقلاب اسلامی ، ایثار شهدا و تدابیر رهبری، فرهنگی قرآنی و رویکرد به قرآن و آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی روبه گسترش است.

به گزارش ایسکانیوز مهندس عبدالرضا عابد قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصلی تهران با اشاره به دیدار هفته گذشته نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و مسئولان ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی با مراجع عظام تقلید و تأکید ایشان بر اهمیت فعالیت‌های قرآنی در جهان اسلام و تأثیرات سازنده آن بر اذهان مسلمانان تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ابعاد بین‌المللی و به‌ویژه در میان امت اسلامی منشأ خیروبرکت و دستاوردهای ارزشمندی را برای نظام اسلامی به دنبال خواهد داشت ،لذا باید با تمام توان برای برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ بین‌المللی تلاش کرد.
عابد ضرورت هماهنگی و انسجام کمیته‌ها و عوامل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را یادآور شد و تصریح کرد: کمترین ناهماهنگی در برنامه‌ها و فرآیند برگزاری مسابقات موجب وارد شدن خدشه به شأن مسابقات می‌شود، لذا باید با تمام توان و جدیت نسبت به برگزاری مطلوب مسابقات قرآن اهتمام ورزید.
وی از برگزاری مانور مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داد و افزود: مانور آیین گشایش سی وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سه‌شنبه آینده 28 فروردین پس از تحویل سالن برگزاری مسابقات در مصلی، با حضور تمامی عوامل و دست‌اندرکاران مسابقات برگزار خواهد شد و تلاش ما بر این است تا آمادگی لازم ایجاد و نواقص و کاستی‌های احتمالی برطرف شود.
رئیس ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از پیش‌بینی حضور حدود 3 هزار نفر جمعیت در این مراسم خبر داد و افزود: ایجاد نظم و انسجام در سالن مصلی، تبلیغات مناسب و مشهود در سطح شهر تهران و سراسر کشور پیرامون مسابقات بین‌المللی و مفاهیم وآموزه های قرآنی ، اطلاع‌رسانی گسترده و توجه به شعار حمایت از کالای ایرانی ازجمله محورهایی است که همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان مسابقات باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.
در این نشست همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی حسینی دبیر سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از میزبانی از بیش از 300 میهمان قرآنی از 84 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن و بخش‌های بانوان، طلاب، دانشجویان، روشندلان و پژوهش‌های قرآنی خبر داد.
وی تصریح کرد: کارگاه توجیهی و آموزشی عوامل، دست‌اندرکاران و مسئولان کارگروه‌ها روز سه‌شنبه هفته جاری در سازمان اوقاف برگزار خواهد شد.
وی در ادامه از برگزاری 15 همایش استانی پژوهش‌های قرآنی از امروز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در آستانه برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی خبر داد.
سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از 30 فروردین‌ماه تا 6 اردیبهشت در مصلی بزرگ امام خمینی تهران برگزار خواهد شد.

705

کد خبر: 920373

وب گردی

وب گردی