فرار رو به جلوی دولتمردان از عملکرد خود با چاشنی "دولت پنهان"

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: طرح موضوعاتی مانند "دولت پنهان" در واقع به دلیل عدم توانایی دولت در پاسخ گویی به عملکرد خود و تقلید از راه حل های دولت های پیشین برای فرار رو به جلو است.

محمد مهدی اسلامی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره عملی نشدن وعده های دولت در حوزه های اقتصادی و معیشتی گفت: یکی از اشکلاتی که در دولت های مختلف شاهد بودیم، عدم توجه به اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی و عدم طرح مباحث مرتبط با آن وظایف تعریف شده در قانون اساسی که توسط مردم با رای بالا تصویب شده است.

وی افزود: آن چه که در قانون اساسی برای دولت تعیین اختیار شده در کشورهای مختلف متفاوت است؛ موضوعی که در جریان انتخابات شاهد هستیم این است که گاهی نامزدها فرا تر از آن اختیاراتی که قانون اساسی به آن ها داده است وعده هایی را مطرح می کنند و انتظار سازی هایی را در میان مردم ایجاد می کنند که در چارچوب اختیارات آن ها نیست.

اسلامی ادامه داد: در موضوع اخیر بر خلاف دوره هایی که پیش از این موارد مشابهی مطرح می شد و فرا تر از اختیارات موجود انتظاراتی به وجود می آمد، نوعی فرار رو به جلو از سوی دولت مردان ایجاد شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انتخابات سال 96 اضافه کرد: در جریان انتخابات سال 96 یکی از بیم هایی که به مردم داده شد این بود که اگر یکی از رقبای آقای روحانی پیروز انتخابات شود، برجام از سوی آمریکا لغو خواهد شد و نرخ دلار به چیزی حدود 5 هزار تومان خواهد رسید اما در حال حاضر آن چه که به عنوان دستاوردهای آقای روحانی مطرح می شد رخ داده است و در واقع هیچ ارتباطی با رقبای وی ندارد.

وی تصریح کرد: در میان سخنان مشاور اقتصادی آقای رئیس جمهور پیش از انتخابات مطرح شده بود که در پاییز 97 به رونق اقتصادی خواهیم رسید و همچنین در میان چهره های اقتصادی نزدیک به دولت این را می شنویم که راه عبور از رکود اقتصادی را "تورم" تلقی می کنند.

اسلامی اذعان داشت: باید موضع مشخص دولت را در قبال وعده هایی که به تازگی درباره نرخ دلار داد را بشنویم که آیا عبور از قیمت هایی که تصور آن هم تا پیش از سال جدید سخت بود برای دست یابی وعده های پیشین دولت در رونق اقتصادی در سال 97 است و یا عدم توانایی دولت در کنترل قیمت ها کشور را به این نقطه رسانده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این که احتمال دارد دولت برای دست یابی به رونق اقتصادی نرخ دلار را افزایش داده باشد خاطر نشان کرد: برای این که این موضوع روشن شود باید ببینیم که در مقام عمل دولت چنین نظری ندارد و رفتارهای عملی دولت در کنترل قیمت ارز را شاهد باشیم البته پیش از آن که ازدولت شاهد کنترل قیمت ها باشیم، از نیروی محترم انتظامی شاهد این اقدام بوده ایم.

وی با اشاره به طرح مسائلی مانند "دولت پنهان" از سوی برخی جریانات در داخل کشور اظهار داشت: طرح چنین موضوعاتی در واقع به دلیل عدم توانایی دولت در پاسخ گویی به عملکرد خود و تقلید از راه حل های دولت های پیشین برای فرار رو به جلو است.

302

کد خبر: 920436

وب گردی

وب گردی