سهم بالایی از درآمدهای دانشگاه آزاد وابسته به شهریه است /  باید به سمت تنوع بخشی منابع درآمدی حرکت کنیم

نشست نوروزی سال ۱۳۹۷ در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، نشست نوروزی سال1397 با حضور دکتر عباسعلی حیدری دبیر هیأت امنا ورییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، حجت الاسلام والمسلمین مجیدحیدری معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ آزاد اسلامی استان مرکزی، معاونان، مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر برگزار شد.

دکتر عباسعلی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی واحد اراک در این دیدار طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار امیدواری کرد؛ سال 97 ،سال اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی استان در همه حوزه ها باشد.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در سال گذشته، از زحمات و تلاش همه کارکنان و اساتید این مجموعه بزرگ دانشگاهی تقدیر کرد و افزود:« امیدواریم در سال پیش رو نیز شاهد موفقیت های بیشتری در این مجموعه باشیم. »

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی درکل کشور خاطرنشان کرد:« به رغم دشواری شرایط اقتصادی ناشی از کاهش جمعیت دانشجویی در کشور بر این باوریم که همه مشکلات موجود با دستان توانمند مجموعه کارکنان و اساتید محترم دانشگاه قابل حل است.»

وی گفت: «اعتقاد داریم که اگر از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای توانمندی که در واحد اراک و استان داریم استفاده بهینه صورت پذیرد از این مرحله گذر به خوبی عبورخواهیم کرد.»

دبیرهیأت امنای استان مرکزی با اشاره به اینکه سهم بالایی از درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی وابسته به شهریه است، افزود: «سیرکاهشی دانشجو این هشدار را داده است که باید به سمت تنوع بخشی منابع درآمدی حرکت کنیم.»

دکتر حیدری افزود: «کمیته جذب دانشجو با هدف جستجوی راهکارهای موثر در این بخش فعالیت خود را آغاز کرده و از همه همکاران و استادان انتظار داریم پیشنهادهای خود را به این کمیته ارائه نمایند. »

رییس دانشگاه آزاداسلامی واحداراک اجرای برنامه های تبلیغی و برقراری و تقویت ارتباط با مدارس را برای جذب دانشجویان بیشتر مورد تاکید قرار داد و ادامه داد:« همسو با تدوین برنامه های جامع و کارآمد برای جذب دانشجو، باید شیوه های متعدد جذب سرمایه های غیر شهریه ای نیز در دستور کار دانشگاه قرار گیرد.»

دکتر حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم کاهش هزینه ها و افزایش بهروری اظهار کرد: « طرح ها و پیشنهادها در این عرصه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.»

وی تصریح کرد: «معاونت پژوهش باید در این زمینه وارد عمل شود.»

دبیرهیات امنای استان مرکزی اتکا به توانمندی های داخلی دانشگاه در همه عرصه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود :«ایجاد بستر فعالیت های جدید برای بهره گیری حداکثری از نیروی انسانی فعال و حضور مفید و موثر اعضای هیئت علمی در دانشگاه فراهم است. »

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی همچنین تقویت فرهنگ صرفه جویی و احساس مسئولیت در محل کار و نوع برخورد با اموال دانشگاه از سوی کارکنان را ضروری عنوان کرد و گفت :« از معاونت فرهنگی دانشگاه انتظار داریم برنامه های اجرایی خود در این عرصه را طرح ریزی و عملیاتی نماید. »

دکتر حیدری درپایان از برنامه محوری، ارتقا بهره وری و جدیت در کار به عنوان نیاز اساسی این دانشگاه در سال جدید یاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید حیدری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست طی سخنانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام "سال حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری، بر ضرورت برنامه ریزی به منظور تحقق اهداف شعار سال تاکید کرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی همچنین عید نوروز را فرصتی برای تحول درونی دانست و گفت: نوروز در احادیث و روایات ائمه مورد تایید ضمنی قرار گرفته است و بنابر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در این روز انتظار فرج می رود و این بدان معناست که نوروز با ولایت پیوند خورده است و هرکس به باطن نوروز که هم پیوندی با ولایت است، پی ببرد به تحول درونی دست خواهد یافت.

در این نشست معاونان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با تشریح بخشی از فعالیت ها و اقدامات در سال گذشته به ترسیم افق فعالیت های سال جاری پرداختند.

دکتر هادی یزدی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، پرداخت کامل حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیات علمی و اساتید حق التدریس، تسویه کامل اقساط تسهیلات بانک ملی، پرداخت وام خرید مسکن، قرض الحسنه و وام ضروری به متقاضیان واجد شرایط، اسکان 25 هزار نفر روز در مجتمع اقامتی رامسر و مهمانسرای اراک و پرداخت نه میلیارد و یکصد میلیون تومامن وام دانشجویی به عنوان بخشی از فعالیت ها و اقدامات این واحد در سال گذشته یاد کرد و گفت :« صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از برترین صندوق های دانشجویی کشور به شمار می رود. »

دکتر عبداله رحیمی معاون آموزشی نیز از ارسال 6 پرونده دانشیاری و 12 پرونده استادیاری برای اعضای هیات علمی و تکمیل صدور شناسه تدریس برای اعضای هیات علمی تمام وقت و حق التدریس، بورسیه نمودن اعضای هیات علمی متقاضی، راه اندازی و فعال نمودن کمیته جذب دانشجو و ساماندهی آزمون جامع دکتری به عنوان بخشی از اقدامات اساسی این معاونت در سال گذشته یاد کرد.

دکترغلامعلی حاجی معاون برنامه ریزی این دانشگاه نیز به برگزاری 34 دوره های آموزشی کوتاه مدت با همکاری نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی و درآمد زایی 708میلیون تومان و برنامه ریزی برای استمرار این گونه برنامه ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اشاره کرد.

پیمان عین القضاتی معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز از تاسیس دفاتر فرهنگ اسلامی در تمامی دانشکده ها و فعال نمودن شوای فرهنگی دانشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی ، قرآنی و ورزشی و کسب عناوین کشوری در این مسابقات، حمایت و مشارکت در ساخت و اهدای سه دستگاه کانکس به زلزله زدگان غرب کشور به عونان بخشی از اقدامات این واحد یاد کرد و افزود :« افزایش سرمایه اجتماعی دانشگاه از طریق جلب مشارکت اساتید و کارکنان در فرایند برنامه ریزی و تصمیم گیری و نیز اتنعقاد تفاهم نامه با پژوهشکده حوزه و دانشگاه و نقش آفرینی بیشتر دانشگاه در مرکز مشاوره خانواده استان از برنامه های در حال پیگیری این معاونت است. »

دکتر عباس شیخان معاون سما نیز از تحصیل 12 در صد از کل دانش آموزان مدارس سما کشور در استان مرکزی خبر داد و افزود:« هم اکنون دو هزار دانش آموز و دوهزار و 100 دانشجو در مدارس و مراکز سما استان مرکزی مشغول تحصیل هستند. »

وی افزود: «در حال حاضر 21 مدرسه سما در استان مرکزی فعالیت دارند که این تعداد تا سال 1400 به 37 واحد خواهد رسید. »

دکترمرتضی قاسمی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز با اشاره به روزجهانی بهداشت و هفته سلامت در کشورمان گفت:« شعار امسال روز جهانی بهداشت"پوشش همگانی سلامت برای همه و همه جا" تعیین شده است. »

وی ادامه داد در سال جاری همایش سفیران سلامت با غربالگری سرطان سینه در زنان و تست بی ام آی و قند خون و غربالگری سرطان پروستان در مردان توسط این معاونت برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیگیری دریافت مجوز رشته داروسازی از سوی مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان، مسئولانی استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی درحال انجام است.

وی همچنین از شکل گیری و فعالیت مرکز تحقیقات دانشجویی برای اولین بار در کشور توسط این معاونت خبر داد.

دکتر شهاب خاقانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیر تولید 250 مقالعه علمی معتبر و تامین زیرساخت های نرم افزاری و اجرای برنامه اتوماسیون پایان نامه ها، ایجاد و راه اندازی هسته ها و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان به عنوان بخشی از اقدامات و برنامه های این معاونت برشمرد.

دکتر ایمان میرزاده معاون عمرانی دانشگاه نیز از اخذ سند مالکیت مجتمع قائم قام فراهانی در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین سایر برنامه های عمرانی دانشگاه در سال گذشته را تشریح کرد.

در ادامه این مراسم تعدادی از کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که در سال 96 به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

201

کد خبر: 920448

وب گردی

وب گردی