کمیته مشترک پارلمانی همکاری‌های ایران و روسیه را توسعه می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل کمیته مشترک پارلمانی ایران و روسیه تنوع همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های تجاری و سیاسی را توسعه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 20 فروردین 97) پس از دیدار و گفت‌وگو با ویا چسلاووالودین رئیس دومای دولتی روسیه که به تهران سفر کرده است در نشست خبری مشترک با اشاره به اینکه دو طرف تاکنون چندبار همدیگر را در روسیه و برخی کشورهای دیگر ملاقات کرده‌اند، گفت: در این ملاقات‌ها ایده و چارچوبی را برای پیشبرد همکاری‌های دو کشور پرورانده بودیم.

وی ادامه داد: ما به چهارچوبی در زمینه همکاری دو پارلمان رسیدیم که هدف آن این است که به تنوع همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه‌های تجاری و سیاسی جهت امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با مواد مخدر توسعه دهیم. از این رو کمیته مشترکی میان دو پارلمان جهت تحقق این هدف تشکیل دادیم.

لاریجانی با ذکر اینکه در دیدار با رئیس دومای دولتی روسیه مروری بر پروژه‌های مهم اقتصادی دو کشور که هدف آنها افزایش سطح همکاری‌های دو کشور است صورت گرفت، گفت: همکاری‌های ما شامل پروژه‌های بزرگ ملی و نیز همکاری در سطح استان‌های مختلف به ویژه گیلان، مازندران و گلستان که غرابت جغرافیایی با روسیه دارند می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط دو کشور در این زمینه سخن گفت و با اشاره به اینکه امروز گفت‌وگوهایی با اتاق بازرگانی جهت توسعه روابط بخش خصوصی دو کشور نیز در جریان است، ابراز امیدواری کرد سفر رئیس دومای دولتی روسیه برای دو ملت پربار و پرنتیجه باشد.

کد خبر: 920517

وب گردی

وب گردی