حضور بیش از 1200 نفر از کارکنان دانشگاه های کشور در اردوی راهیان نور

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در تعطیلات عید نوروز را بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد دکتر نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم با اشاره به جزئیات اردوی راهیان نور در ایام تعطیلات عید نوروز گفت: مطابق برنامه های هر سال، در جهت نشر فرهنگ ایثار و شهادت، در ابتدای سال 97 کاروان راهیان نور با حضور کارکنان دانشگاه ها و خانواده های آنان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در اردوی راهیان نور امسال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و خانواده های آنان نیز حضور پر رنگی داشتند، گفت: این سفر از پنجم تا دهم فروردین ماه به صورت زمینی برگزار شد و خانواده ها در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اسکان یافتند.

وی هدف از حضور کارکنان به صورت خانوادگی در مناطق عملیاتی را فرهنگ‌سازی برای خانواده ها، بازدید از فضاها و یادمان های عملیاتی، اثرگذاری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در میان خانواده ها و... دانست.

دکتر نصیرزاده با بیان اینکه با تلاش های همکاران، خدمات رفاهی مناسبی برای خانواده ها در نظر گرفته شد، گفت: پس از اسکان خانواده ها، بازدید از یادمان ها به صورت کاروانی سازماندهی شد و در مسیر و یادمان ها، راویانی برای روایت‌گری خاطره های دفاع مقدس استقرار یافتند که متناسب با هر منطقه عملیاتی توضیحات لازم را به خانواده ها ارائه کردند.

وی افزود: برگزاری دو جلسه در حوزه بصیرت‌افزایی و بیان شرایط کنونی و شرایط دوران دفاع مقدس و حضور ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس در میان خانواده ها و بیان خاطرات خود، از دیگر برنامه های اردوی راهیان نور بود.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برگزاری اردوی راهیان نور، اثرات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی در بین جوانان و خانواده ها به وجود آمد.

وی با اشاره به آماری از تعداد خانواده های شرکت‌کننده در اردوی راهیان نور، گفت: در یک مقطع 850 نفر و در مقطعی دیگر 350 نفر در اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب کشور بصورت متمرکز دانشگاهی حضور داشتند.

دکتر نصیرزاده با بیان اینکه اردوی راهیان نور در تابستان سال جاری به مناطق عملیاتی غرب کشور نیز برگزار خواهد شد، گفت: در آینده نزدیک شرایط برای ثبت‌نام خانواده های کارکنان دانشگاه ها اعلام خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند برای حضور در این اردوها ثبت‌نام کنند.

202

کد خبر: 920523

وب گردی

وب گردی