افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور به 80 هزار مگاوات/ خودکفایی در تولید توربین‌های کلاس F گازی تا سه ماه آینده

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی، گفت: تا پیش از پیک تابستان امسال واحد بخار نیروگاه‌های کاشان، جهرم و پرند و واحد گاز نیروگاه‌های کاسپین و هرمز وارد مدار تولید خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن طرزطلب، با تاکید بر اینکه سه هزار مگاوات واحد نیروگاهی جدید تا پیک تابستان امسال وارد مدار تولید خواهد شد، عنوان کرد: از تابستان سال گذشته تاکنون دو هزار مگاوات از این واحدها عملیاتی شده است و یک هزار مگاوات باقی مانده آن نیز تا پیش از این پیک وارد مدار تولید خواهد شد.

او با اشاره به اینکه با تحقق این امر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های کشور از مرز 80 هزار مگاوات عبور خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به وضعیت آبی کشور و بروز خشکسالی بی سابقه مطمئنا در زمینه تولید نیروگاه‌های برقابی دچار مشکل خواهیم شد و این نگرانی وجود دارد که در مقطع زمانی پیک نتوانیم تمامی نیازها را به صورت کامل تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی تاکید کرد: بنابراین تمهیداتی اندیشیده است که تمامی واحدهای حرارتی به صورت 100 درصدی در هنگام پیک در مدار تولید قرار بگیرند و از همه امکانات و تجهیزات بایستی برای تولید برق استفاده حداکثری کنیم. در این بین مدیریت مصرف نیز باید به کمک ما بیاید تا بتوانیم به سلامت از این مقطع عبور کنیم.

طرزطلب تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پیش از پیک تابستان امسال واحد بخار نیروگاه‌های کاشان، جهرم و پرند و واحد گاز نیروگاه‌های کاسپین و هرمز وارد مدار تولید خواهد شد. همچنین امیدواریم واحد گاز نیروگاه دالاهو هم تا پیش از تابستان امسال وارد مدار شود.

او یادآور شد: در این بین 160 مگاوات واحد جدید نیز سفارش داده و ساخته شده است تا در منطقه زاهدان مورد استفاده قرار بگیرد که با این روند ظرفیت واحدهای جدید برای پیک امسال از مرز سه هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: خوشبختانه امروزه اغلب محصولات این حوزه ساخت داخل است و امیدواریم با حمایت بیشتر صنعت برق بتوانیم در خصوص تجهیزاتی که ساخت داخل نیست و تکنولوژی آن را وارد کشور می‌کنیم بتوانیم با برنامه ریزی صورت گرفته صاحب این تکنولوژی در داخل کشور شویم.

طرزطلب تاکید کرد: در این زمینه حرکت جدیدی هم صورت گرفته است که بر اساس آن سفارش خرید پنج هزار مگاوات نیروگاه با تکنولوژی جدید به شرکت‌های داخلی ارائه شده تا تکنولوژی‌های جدید وارد کشور شود که بخش عمده‌ای از این امر انجام شده و امیدواریم ظرف دو تا سه ماه آینده هم بتوانیم به طور کامل در زمینه تولید توربین‌های کلاس F گازی به خودکفایی برسیم و این محصول را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

402

کد خبر: 920531

وب گردی

وب گردی