حدود 2500 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته‌شده است

شهردار قم با بیان اینکه در سال 97، نزدیک به 2500 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته‌شده است، گفت: پروژه عمار یاسر در فاز پنجم است که از میدان معلم شروع و تا میدان سپاه ادامه دارد و حدود 80 میلیارد ریال بودجه برای آن در نظر گرفته‌شده است که برخی از توافقات با بیت برخی بزرگان تداخل می‌یابد که باید تملکات انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز، سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، به ارائه گزارشی از جریان امور شهرداری پرداخت و اظهار داشت: خدا رو شکر تیمی که در حال حاضر در شهرداری در حال فعالیت است از انسجام بسیار خوبی برخوردار بوده و دغدغه‌مند هستند و مدیران شهرداری در این مدت سه‌ساله شناخت لازم را در رابطه با قم پیداکرده و معرفت لازم را در مورد شهرداری قم کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به رکود حاکم بر جامعه گفت: عمده بودجه شهرداری از طریق فروش، تراکم و ساخت‌وساز است ازاین‌رو با توجه به نوسانات ارز در بازار و رکود حاکم بر جامعه، مشکلاتی برای شهرداری به وجود آمده و یکی از مسائلی که می‌تواند به حل معضلات کمک کند ورود مردم و بخش خصوصی است اما با توجه به اینکه ارز ثبات لازم را ندارد از مشکلاتی برخوردار هستیم.

شهردار قم با اشاره به عدم ثبات قیمت ارز در کشور ابراز کرد: قیمت‌هایی که داده می‌شود وابسته به یک سری امور است که شناور بوده و ثابت نیست به دنبال آن هستیم که کار انجام شود و باید در چارچوب مشکلات روبه‌جلو برویم.

سقائیان نژاد گفت: 2200 میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال 96 بوده است و یک رشدی داشته و توانسته‌ایم بالای 85 درصد بودجه را تحقق‌بخشیم، مدیریت درآمد و مدیریت هزینه به عهده شهرداری است و توازن این‌ها مشکلات خاص خود را دارد.

شهردار قم با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 300 هزار تن آسفالت تن در خیابان‌ها ریخته شده است، افزود: اکثر پروژه‌های شهری فعال بوده و مسائلی چون ساماندهی وانت‌بارهای پراکنده و پسماند و سایر پروژه‌ها به‌خوبی پیش رفته، انسجام مدیریت برقرار بوده و کارها روبه‌جلو رفته است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در سال 97، نزدیک به 2500 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: پروژه عمار یاسر در فاز پنجم است که از میدان معلم شروع و تا میدان سپاه ادامه دارد و حدود 80 میلیارد ریال بودجه برای آن در نظر گرفته‌شده است که برخی از توافقات با بیت برخی بزرگان تداخل می‌یابد که باید تملکات انجام شود.

وی اتصال بلوار سمیه به خیابان آذر را یکی دیگر از پروژه‌ها بیان کرد و گفت: برای آزادسازی این پروژه تعامل مردم بسیار مهم است همچنین پروژه فردوسی که 25 کیلومتر است گشایش خوبی ازنظر ترافیکی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

شهردار قم با تأکید بر اهمیت نوسازی حمل‌ونقل شهری ابراز کرد: ده میلیارد برای اتوبوسرانی و 13 میلیارد برای تعمیر اتوبوس‌ها در نظر گرفته‌شده است، همچنین بوستان‌های متعددی ازنظر فضای سبز پیش‌بینی‌شده است یکی از پروژه‌های بزرگ قم بوستان زائر است که از جنوب دانشگاه مفید شروع و تا جمکران ادامه دارد، فاز نخست این پروژه در سال 97 دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به تاکسیرانی فرسوده استان گفت: نزدیک 1350 تاکسی تعویض شده و ازنظر بحث‌های محیط زیستی کمک می‌کند که محیط زیستی سالم داشته باشیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه برای ورود زائرین در ایام نوروز 4 بوستان تبدیل به بوستان کمپ زائر شده بود، ابراز کرد: از اینکه در مرکز شهر چادر زده شود جلوگیری شد و در این بوستان‌ها تسهیلات پیش‌بینی‌شده بود که ازنظر تمیزی شهر بسیار قابل‌توجه بود.

وی با اشاره به مشکلات کشور گفت: هرکدام از مشکلات در انجام امور شهرداری اثر می‌گذارد، باید خودباوری داشته و امیدواریم عنایت الهی شامل حال ما شود تا هم برای مردم و مراجع معظم سالی پر از خیروبرکت داشته باشیم.

901

کد خبر: 920552

وب گردی

وب گردی