مدل‌های اینترنتی همسرگزینی اغلب منجر به دوست‌یابی می‌شود

مدیر طرح ملی همسان گزینی با بیان اینکه معمولاً ارتباط دختر و پسر در سایت‌های اینترنتی همسریابی منجر به دوست‌یابی می شود نه ازدواج، گفت: طرح ملی همسان گزینی، ابزاری مدرن برای علمی‌تر شدن ازدواج‌های سنتی در بستر فضای مجازی است.

به گزارش ایسکانیوز،طرح ملی همسان با اضافه شدن استان‌های مرکزی و کردستان به طرح ملی همسان گزینی در حال حاضر 6 استان در این طرح فعال‌شده‌اند و نزدیک به 500 معرف هم با این طرح همکاری می کنند. بیش از 17 هزار معرفی ازدواج از طریق این طرح صورت گرفته است و بیش از 2هزار نفر از طریق این سامانه ازدواج‌کرده‌اند .

زهره حسینی، مدیر «طرح ملی همسان گزینی» در خصوص ماهیت همسان گزینی و تفاوت آن با مدل‌های اینترنتی همسریابی با اشاره به اینکه در یک تعریف کلی، همسان گزینی از ابزار مدرن برای علمی‌تر شدن ازدواج‌های سنتی است گفت: همسان گزینی با حضور و نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد تا به ازدواج‌های پایدار و موفقی منجر شود.

حسینی اظهار داشت: در سایت‌های اینترنتی همسریابی معمولاً دختر و پسر بدون اطلاع خانواده ثبت‌نام کرده، ارتباط می‌گیرند و اغلب ارتباطات به دوست‌یابی منجر شده و از ازدواج خبری نیست.

وی افزود: اما در سامانه ملی همسان گزینی با بهره‌گیری از فعالیت شبکه معرفان ازدواج و مشاوران متخصص و با محوریت خانواده‌ها تلاش می‌شود، معرفی‌ها منجر به ازدواج پایدار و موفقی شود .

به گفته مدیر طرح ملی همسان گزینی مهم‌ترین محورهایی که موجب تمایز طرح ملی همسان گزینی با سایر مدل‌های همسریابی است، عبارت‌اند از : محوریت خانواده‌ها و نظارت و پشتیبانی آن‌ها در کلیه مراحل، وجود آموزش‌های لازم پیش از ازدواج ؛ حین عقد و پس از ازدواج به‌طور رایگان در سیستم مدیریت آموزشی و وجود آزمون‌های استاندارد روان‌شناختی که به فرآیند همسان گزینی و ارائه بهتر خدمات مشاوره‌ای کمک می‌کند .

حسینی ادامه داد: پایش ازدواج‌ها تا 4 سال پس از ازدواج و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ استفاده از خدمات مشاوره‌ای قبل و پس از ازدواج و استفاده از شبکه معرفان و خیران برای معرفی زوج‌های جوان به‌منظور جلوگیری از ایجاد ارتباطات مستقیم و هرگونه سوءاستفاده، بهره‌گیری از شبکه مشاوران و روانشناسان خبره به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای به جوانان و خانواده‌هایشان و فرهنگ‌سازی در جهت استفاده از این بستر و توسعه‌پذیری بر مبنای الگو و طرح قابل توسعه در تمامی سازمان‌ها؛ نهادها و ارگان‌ها و ارائه بستر و زیرساخت به‌تمامی سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌ها به شکل رایگان همچنین توجه کامل به امنیت اطلاعات ثبت‌شده و در نظر داشتن نکات امنیتی چه ازلحاظ فنی و چه ازنظر نیروی انسانی و بهره‌مندی از شبکه راستی آزمایان به‌منظور بررسی صحت‌وسقم اطلاعات افرادی که در سامانه همسان گزینی ثبت‌نام می‌نمایند و جلوگیری از فریب اطلاعاتی در امر ازدواج از شاخصه‌های طرح ملی همسان گزینی است.

مدیر طرح ملی همسان گزینی اعلام کرد: با توجه به اینکه اولین ازدواج‌های این طرح از بهمن 93 (در دوران اجرای آزمایشی طرح) ثبت‌شده است؛ پایش موفقیت و دوام ازدواج‌ها هر شش ماه یک‌بار صورت پذیرفته است و خوشبختانه تاکنون موردی از طلاق مشاهده نشده است.

فارس

705

کد خبر: 920637

وب گردی

وب گردی