مشکلات اقتصادی تیم اقتصادی دولت را له کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی تیم اقتصادی دولت را له کرده است، گفت: افزایش نرخ ارز اولین خیانت به شعار سال بود

به گزارش ایسکانیوز، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس، گفت: روی صحبت‌های من به شخص آقای رئیس‌جمهور است زیرا معتقد هستم که مشکلات اقتصادی تیم اقتصادی دولت را له کرده است و کار به خود آقای رئیس‌جمهور کشیده است.

وی ادامه داد: ژنرال فرانکو در صدر 4 ستون قصد تسخیر مادرید را داشت اما گفت من در رأس 5 ستون دارم می‌روم این کار را انجام می‌دهم گفتند ستون پنجم تو کجاست گفت در شهر است و در رأس‌شان مدیران نالایق و محتکران اقتصادی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در کمیسیون تلفیق و در بودجه پارسال 17 هزار و 500 میلیارد تومان گرانی را که دولت می‌خواست به دوش مردم بگذارد مجلس نگذاشت، حتی اگر سیاست تثبیتی دولت جواب دهد همان گرانی را به دوش مردم گذاشته است. یعنی قانون مجلس را دور زده است. شوکی را وارد کرده‌اند و در زمان این شوک دو کار صورت گرفت اول آنکه آن بخش از دولتمردانی که سعی کردند گرانی را به دوش مردم تحمیل کنند موفق شدند و دوم آنکه آن بخش از گران‌فروشان یقه‌سفید بیشترین سود را بردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: (افزایش نرخ ارز) اولین خیانت به شعار سال بود، صنعت‌گران ما چگونه می‌توانند با چنین شرایط ارزی با کسانی که دست‌شان در دست خارجی است رقابت کنند. این یک خیانتی است که صورت گرفته است.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مشاوران رئیس‌جمهور مبنی بر خرسندی دولت از افزایش نرخ ارز، گفت: چرا می‌گویید یک صدا خارج شود من تعجب می‌کنم از برخی از همکاران‌مان به قانون بودجه خودتان متوسل شوید و بعد بیایید وظیفه‌تان را انجام دهید. چقدر می‌گویید دشمن، دشمن؛ در عرصه سیاسی و امنیتی بگویید اما در عرصه اقتصادی بگویید نالایقی مدیریت و رانت‌های اقتصادی.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در این شوکی که به مردم وارد شد تحقیق و تفحص کند و ببیند چه کسانی صاحب سود و سرمایه شدند و چه کسانی به دولت وصل بودند و چه کسانی در آینده این کار را دوباره انجام می‌دهند.

وی خطاب به سیف گفت: آقای سیف شما که می‌گویید اقتصاد ما متعادل است؛ من سال گذشته تحقیق و تفحص 104 هزار میلیارد تومان تسهیلات وصول‌نشده بانک‌ها را در کمیسیون اقتصادی داده‌ام و شما گفتید نگذارید به صحن بیاید زیرا باعث التهاب می‌شود الان این رقم 110 هزار میلیارد شده است ، ببینید چه خیانتی به زلزله‌زدگان کرده‌اید. به خاطر هزار میلیارد شب عیدشان را خراب کردید الان هم دارید به کل ملت ایران خیانت می‌کنید.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: الان قیمت ارز دو برابر شده و باز هم می‌گویید اقتصاد متعادل است؟ آقای لاریجانی تا زمانی که مدیران ما فکر می‌کنند اقتصاد ما متعادل است لیاقت مدیریت ندارند. شعار استعفای مجلس شعار ملت بود. ببینید چه فشاری روی دوش مردم آورده‌اید. در ابتدای سال عید مردم را خراب کردید بعد الان می‌آیید آمار می‌دهید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده با این یک صدایی مجلس و دولت مخالف هستم اعتقاد بنده بر این است که مجلس بر اساس چیزی که در قانون بودجه تصویب کرده است به وظیفه تحقیق و تفحص و نظارتی خودش باید عمل کند.

منبع: فارس

304

کد خبر: 920708

وب گردی

وب گردی