عطوان: لحن تنش زای ترامپ یعنی بمباران های بسیاری در پیش است

عبدالباری عطوان در روزنامه رای الیوم از احتمال پاسخ کوبنده سوریه به هر تجاوز مجدد به حریم هوایی خود خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، عبدالباری عطوان تحلیلگر روزنامه رای الیوم گفت: هیچ کس نمی تواند در مورد حمله جدید آمریکا به سوریه پیش داوری کند اما می شود از لحن تنش زای ترامپ این مساله را پیش بینی کرد که وی هرگز به بمباران یک پایگاه نظامی در سوریه توسط اسرائیل بسنده نخواهد کرد و احتمالاً تاسیسات نظامی مشترک سوریه و روسیه را در شرق دمشق هدف قرار خواهد داد که این امر نیز پاسخ محکم روسیه را در پی خواهد داشت.

اما سایر مواردی که می تواند پاسخ محکم مشترک سوری - روسی را به حمله احتمالی آمریکایی - فرانسوی در پی داشته باشد، عبارتند از:
1- موفقیت سامانه های دفاعی سوریه در انهدام 5 موشک از مجموع 8 موشک شلیک شده از 4 جنگنده اسرائیلی به فرودگاه تی فور به معنای آن است که ارتش سوریه به موشک های دفاعی پیشرفته ای از سوی روسیه دست یافته است.

2- ژنرال یوری شفیتکن نایب رئیس کمیته امور دفاعی پارلمان روسیه بر حق سوریه برای هدف قرار دادن پایگاه های اسرائیلی که حمله به پایگاه تی فور از آنها انجام شده تاکید کرد. این مقام روسی همچنین با اشاره به پایگاه های آمریکا در منطقه مرزی التنف در مرز اردن و عراق، عین العرب، قامشلی، رقه و منبج بر حق سوریه برای هدف قرار دادن دیگر پایگاه های داخل سوریه نیز تاکید نمود.

3- پرواز 4 جنگنده اسرائیلی اف 15 و حمله علیه پایگاه تی فور از طریق حریم هوایی لبنان حکایت از آن دارد که اسرائیل به خوبی از احتمال سقوط جنگنده های خود در حریم هوایی سوریه آگاه بوده است. این به معنای آن است که احتمالاً سوریه از سامانه های دفاع موشکی اس 300 و اس 400 روسیه برخوردار بوده و روسیه نیز برای استفاده از آنها به سوریه چراغ سبز نشان داده است تا هر جنگنده اسرائیلی متجاوز به حریم هوایی خود را هدف قرار دهد.

کد خبر: 920709

وب گردی

وب گردی