صرف داشتن  مدرک دکتری کافی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:تنها ارائه صرف مدرک دکتری حائز اهمیت نیست قطعا باید بازار کار و اشتغال متناسب برای این فارغ التحصیلان وجود داشته باشد .

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره ممنوعیت ایجاد رشته های دکتری تخصصی و ارائه آن تنها در دانشگاه های مادر کشور گفت: مقطع دکتری اهمیت خاصی دارد و باید کسی که مدرک دکتری می گیرد واقعا باسواد باشد و دانشگاهی هم که دکتری تخصصی را ارائه می دهد باید امکانات کافی داشته باشد.

وی افزود: قطعا در دانشگاهی که پذیرش دکتری تخصصی دارد باید ارائه و تدریس دروس توسط اساتید برتر و استاد تمام، با درجه علمی بالا باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: اینکه دکتری در همه دانشگاه های کشور ارائه شود به ضرر کشور است، چون در این شرایط فارغ التحصیلان دکتری از میزان سواد مناسب برخوردار نخواهند بود و تا این میزان دکتری شاید نیاز نداشته باشیم که در همه رشته ها تربیت کنیم.

محمد قمی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه که مسلم است تنها ارائه صرف مقطع دکتری مورد اهمیت نیست و قطعا باید بازار کار و اشتغال متناسب هم برای این تعداد افراد تحصیلکرده وجود داشته باشد که در شرایط موجود چنین چیزی امکان پذیر نیست.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 920731

وب گردی

وب گردی