حضور دانشجویان دانشگاه آزاد در همایش بین المللی پزشکی آکادمیک رایگان است

دبیر علمی اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران گفت: حضور دانشجویان دانشگاه آزاد علوم پزشکی در همایش پزشکی آکادمیک رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مجتبی زارعی دبیر علمی اولین همایش پزشکی آکادمیک ایران در اولین نشست خبری این همایش گفت: همایش پزشکی آکادمیک با همکاری پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه های آکسفورد و کمبریج برگزار می شود.
او افزود: ۹ سخنران از دانشگاه های خارجی به همراه اساتید برجسته ی داخل کشور در این همایش حضور دارند که این همایش در ۳ روز برگزار می شود و هر روز به یک محور اختصاص می یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: متخصصینی از دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی مشهد و شیراز در این همایش سخنرانی می کنند و روز ۲۸ فروردین، روز آموزشی برای دستیارها در رشته های داخلی است.

زارعی ادامه داد: پزشکان در ۲ صنعت درگیر هستند یکی کار در بیمارستان ها و ارائه خدمات بالینی به مردم که جزو اولین خدمات پزشکان است و دیگری آموزش و پژوهش در حوزه های پزشکی که از دیگر وظایف پزشکان است و هیچکدام ارجحیتی ندارد اما بر اساس علایق فرد ممکن است فردی به پزشکی آکادمیک یا بالینی بپردازد.

او افزود: در ایران این دو فعالیت مختلط هستند و پزشک باید تصمیم بگیرد که بیشتر وقت خود را صرف تحقیق کند یا به امور درمانی بپردازد هم چنین در کشور ما جذابیت کارهای درمانی و جراحی به خاطر درآمد بالا بیشتر است اما برای آموزش و تحقیق پول زیادی خرج نمی شود.

زارعی گفت: حیات دانشگاه به تحقیق و آموزش وابسته است نه کارهای درمانی، پس نیاز است که پزشکی آکادمیک را گسترش دهیم و مسولان مجاب شوند که از این بخش حمایت کنند.

او تصریح کرد: تمامی افرادی که در رشته های غدد، عفونی و مغزواعصاب تحصیل و فعالیت می کنند، مخاطبان این همایش هستند و بطور کلی افرادی که در رشته های داخلی پزشکی تخصص دارند می توانند در این همایش بین المللی شرکت کنند.

دبیر علمی همایش پزشکی آکادمیک خاطر نشان کرد: افرادی که در این همایش سخنرانی می کنند همگی سال ها در خصوص ارائه خود تحقیق کرده اند و جدیدترین یافته های خود را ارائه خواهند داد.

او ادامه داد: قصد جداسازی جراحی و درمان از پزشکی آکادمیک را نداریم اما برنامه ریزی ها به این صورت بود که امسال محورها در خصوص آموزش و پژوهش در پزشکی و تخصص های داخلی تنظیم شود.

زارعی گفت: وقتی مشوق های مالی در بخشی چون درمان بیشتر باشد طبیعی است که درآمدها نیز در این بخش بالاتر شود اما در کشورهای دیگر اینگونه نیست و افرادی که فقط در آزمایشگاه ها به آموزش و پژوهش های پزشکی می پردازند دقیقا برابر افرادی که در مراکز درمانی حضور دارند حقوق می گیرند و افراد با توجه به علاقه زمینه کاری خود را انتخاب می کنند.
202

کد خبر: 920732

وب گردی

وب گردی