در سال جدید مسئولین منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سال جدید دولت، مجلس و قوه قضاییه با تلاش و حرکت و کنار گذاشتن اختلافات سلیقه‌ای و جناحی و توجه به منافع ملی نظام باید برای پیشرفت کشور گام بردارند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیز اکبریان در نطق میاندستور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ضمن تبریک سال نو بیان کرد: سال ۹۶ با تمام فراز و نشیب‌های خود به اتمام رسید در این سال شاهد اوج بدعهدی و پیمان شکنی های آمریکا نسبت به ملت ایران بودیم و نشان داد آمریکا پایبند هیچ معاهده بین الملی نیست و نباید به آن ترحم داشته باشیم. از دیگر حوادث سال ۹۶ پیروزی بر شجره داعش بود که در سوریه و عراق با مدیریت ایران و تلاش سردار قاسم سلیمانی به ثمر رسید.

وی در ادامه گفت: از حوادث تلخ سال ۹۶، ناآرامی ها دی ماه بود که با هماهنگی عوامل استکبار جهانی به صورت سازماندهی شده اتفاق افتاد اما با حضور ملت ایران این حوادث را پشت سر گذاشتیم.

نماینده مردم کرج در مجلس بیان کرد: در سال جدید دولت و مجلس و قوه قضاییه با تلاش و حرکت و کنار گذاشتن اختلافات سلیقه‌ای جناحی و توجه به منافع ملی نظام باید برای پیشرفت کشور گام بردارند. مسئولین باید منافع ملی را بر منافع جناحی خود ترجیح دهند.

اکبریان خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی باید تلاش سه قوه را همراه داشته باشد. پیشنهاد می کنم سران سه قوه به جای اینکه هر سه ماه یکبار دور هم جمع شوند و چای بنوشند، هفته‌ای یک بار جلسه‌ای عملیاتی برگزار کنند. سران سه قوه باید عزت ملت ایران را نشان دهند. جلساتی که در موقع مشکلات برگزار شود، نمی تواند مشکلات کشور را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: امروز تنها راه نجات کشور امنیت سرمایه گذاری است که ما غافل هستیم. مبارزه با قاچاق کالا و بیمه و مالیات عواملی است که می تواند امنیت را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کند. وقتی ما در نرخ ارز ثبات نداریم نمی شود از کالای ایرانی حمایت کرد. تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست. ماشین تیم اقتصادی دولت راننده و فرمان ندارد و با معجزه حرکت می کند.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه ما باید اعتماد مردم را بازسازی کنیم. مردم حتی به مجلس بی اعتماد شده‌اند، گفت: از ریاست قوه قضائیه می خواهم نسبت به بازنگری در مسائل عمرانی دخالت کند و مسئولین عمرانی هر کاری می خواهند انجام دهند باید از بازرسین اجازه بگیرند و اینگونه نمی شود کار عمرانی انجام داد. در کنار این باید عزم جدی در مبارزه با مفسدین صورت گیرد.

وی گفت: در وزارت نفت عزمی برای اجرای برنامه ششم وجود ندارد. اینگونه نمی شود از کالای ایرانی حمایت کرد. از وزرا می خواهم نسبت به اتمام بزرگراه همت و بیمارستان فردیس هرچه سریعتر اقدام شود.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 920762

وب گردی

وب گردی