کاتب: قوای کشور با اولویت قراردادن بحران‌های کشور نسبت به حل آنها اقدام کنند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باتوجه به بحران‌های بزرگی که در بخش هزینه‌های جاری کشور و خشکسالی و آب و التهابات بازار ارز در کشور وجود دارد، می طلبد قوای کشور توجه خاصی داشته باشند و به حل مسایل اصلی کشور بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا کاتب در نطق میاندستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ضمن تبریک سال نو و اعیاد رجب بیان کرد: امیدوارم سال جدید برای ایران سرشار از موفقیت باشد. در جریان مشکلات ناشی ار بحران های کشور نمایندگان مردم نیز نگران و ناراحت هستند اما مردم ایران به لطف خدا تمامی چالش ها و تمهیداتی که از سوی بیگانگان و بی توجهی برخی از مسئولان خارجی برای کشور ایجاد شده را به فرصت تبدیل کرده اند.

وی در ادامه گفت: از میان بحران‌های بزرگی که در بخش هزینه‌های جاری کشور و خشکسالی و آب و التهابات بازار ارز داریم، می طلبد قوای کشور توجه خاصی داشته باشند و با اولویت قرار دادن این مسائل به حل مسایل اصلی کشور بپردازند.

وی افزود: در دراز مدت ۶۱ درصد کاهش بارندگی داشتیم. این مسئله استان‌هایی نظیر قم، یزد، سیستان، خراسان رضوی، اصفهان و استان سمنان را رنج می دهد. آنچه از وزیر نیرو انتظار داریم این است که با هماهنگی مجامع نمایندگان استان‌ها نسبت به تامین آب پایدار با سیاستهای درست انتقال آب تصمیمات اساسی بگیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: از وزیر کشاورزی انتظار دارم با تصمیم درستی که در مجلس در بودجه بخش آبخیزداری گرفته شد، برای این موضوع در فلات مرکزی سیاست گذاری کند تا بخشی از مشکلات حل شود و برای اجرای طرح‌های انتقال آب و آبخیز داری در منطقه تلاش لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اجرای آبیاری تحت فشار می تواند بخشی از مشکلات را حل کند و همچنین کاهش مصرف آب را به دنبال داشته باشد. امروز عشایر ما در همه جا با کمبود علوفه مواجه هستند. انتظار می‌رود برای تامین علوفه تولیدکنندگان و عشایر ما سیاست گذاری‌های لازم صورت گیرد.

کاتب در پایان گفت: حمایت از تولید ملی باید محور اصلی ما در سیاست های کلان قرار گیرد و به یک نگاه ملی تبدیل شود تا بسیاری از مشکلات معیشتی ما برطرف شود. از دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما انتظار دارم که حمایت از کالای ایرانی را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 920764

وب گردی

وب گردی