تشریح عملکرد حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال گذشته

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگاران عملکرد حوزه دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد حسینی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حمایت از اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اشتغال نقش عمده ای دارد اظهار داشت: ارزش ریالی کل کشفیات قاچاق کالا در سال 1396مبلغ 3444 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 95 به میزان 101 درصد افزایش داشته است و 88 درصد آن انواع کالاهای هدف و 12درصد آن انواع کالاهای ممنوعه و سایر کالاهای متفرقه می باشد.

وی افزود: اهم کشفیات قاچاق کالا در سال 1396 شامل 2 هزار و 809 میلیارد ریال انواع البسه و پارچه، 93 میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 107 میلیارد‌ریال انواع اسباب‌بازی، 652 میلیارد‌ریال ‌انواع مصنوعات فلزات ‌گرانبها و 30 میلیارد ‌ریال انواع مواد غذایی می باشد.

معاون استاندار گفت: کاهش 60 درصدی قاچاق سوخت از استان با تامین نیاز سوخت افغانستان از طریق سهمیه فروش سوخت مرزنشینان و جایگاه‌های خرده فروشی سوخت از دستاوردهای حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی در ادامه گفت: سهم نیروی انتظامی از کشفیات 92.1 درصد، مرزبانی 1.6 درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت3.2 درصد و گمرکات 3.2 درصد می باشد.

معاون استاندار با بیان اهم اقدامات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ثبت نام 28 هزار انبار در سامانه جامع انبارها، اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه همزمان با سراسر کشور و جلوگیری از قاچاق 700 میلیون دلاری گوشی تلفن همراه در سال و ساماندهی واحدهای عرضه کننده پوشاک برند در استان در راستای طرح تولید 20 درصد از میزان فروش در داخل کشور از جمله فعالیت های حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته می باشد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 3 هزار متهم دستگیر و 36 باند نیز متلاشی شده است وحدود 700 کیلوگرم انواع مصنوعات نقره خارجی کشف و در این زمینه 4 باند عمده متلاشی شده است.

وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی برای تولیدکنندگان مصنوعات فلزات گرانبها و واردکنندگان ماشین آلات و مواد اولیه مصنوعات مذکور با هدف آشنایی باشیوه های واردات قانونی مواد اولیه و ماشین الات با استفاده از اساتید گمرک،سازمان صنعت معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مشهد از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

901

کد خبر: 920769

وب گردی

وب گردی