صدور سند راهبردی بین فرانسه و عربستان

رییس جمهور فرانسه با ولیعهد عربستان در فرانسه طی دیدار و گفتگوی سه ساعته اعلام کردند که طبق سند راهبردی که بین دو کشور وجود دارد، اقدام خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، در ضیافت شامی ویژه که به مناسبت راه‌اندازی نمایشگاه دولاکروا نقاش معروف فرانسوی در بنای تاریخی فرهنگی لوور پاریس برگزار شد، از ولیعهد سعودی استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه و ولیعهد سعودی در این مراسم درباره همکاری همه‌جانبه میان دو کشور در زمینه برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم به تبادل نظر پرداختند.

ولیعهد سعودی تأکید کرد که کشورش، هیاتی را برای مشارکت در کنفرانس مبارزه با تامین مالی تروریسم که در 26 ماه جاری برگزار می‌شود، اعزام خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه و بن‌سلمان همچنین درباره سند راهبردی میان دو کشور اقدام خواهند کرد. این سند قرار است پیش از پایان سال میلادی، مهیا شود و مکرون جهت امضای آن، به ریاض سفر خواهد کرد.

امضای قرارداد نفتی 10 میلیارد دلاری بین ریاض و پاریس و انعقاد 8 قرارداد شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) به ارزش کلی 10 میلیارد دلار با فرانسه از جمله مواردی بود که مطرح شد.

قرار است آرامکو و شرکت فرانسوی توتال با امضای قراردادی، پالایشگاه مشترک خود را گسترش دهند.

ولیعهد سعودی، همچنین روز دوشنبه نهم آوریل، در پاریس پایتخت فرانسه، با ادوار فیلیپ نخست‌وزیر این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولیعهد سعودی، طی ماه گذشته، نخست به مصر و سپس به آمریکا سفر کرد و با مقامات دو کشور، به گفت‌وگو نشست. او روز گذشته برای سفری دو روزه، وارد پاریس پایتخت فرانسه شد.

کد خبر: 920802

وب گردی

وب گردی