واحد اهواز  پیشنهادات بسیاری برای جلوگیری از انتقال آب رودخانه کارون دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: این واحد طرح و پیشنهادات بسیاری به جهت جلوگیری از انتقال آب رودخانه کارون دارد که طی تحقیقاتی می توان اعلام کنیم که این اقدامات به کشور خسارت وارد می کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرج‌الله براتی در رابطه با برنامه های واحد اهواز برای جبران کمبود آب در استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: باتوجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی به سمت کاهش دانشجو پیش می رود سیاست کل دانشگاه بر آن است تا از راه های دیگری برای حل این مشکل استفاده کند از جمله این راه ها در آمدزایی غیرشهریه ای است که با توجه به طرح های اقتصاد دانش بنیان و ایجاد دوره های مهارتی برای سازمان ها و شرکت ها اقداماتی انجام خواهد داد.

وی با بیان این که واحد اهواز در همین راستا فعالیت هایی در سال جدید انجام داده، تصریح کرد: این واحد قریب به 12 تا 14 طرح دانش بنیان در دستور کار دارد که مراحلی از آن انجام و قرار است به تولید و درآمدزایی ختم شود.

براتی تاکید کرد: بیشترین وقت و اراده در واحد اهواز را در جهت توسعه و عملی شدن منابع درآمدزایی غیرشهریه ای قرار داده ایم که به طور جد پیگیر این مساله هستیم.

رئیس واحد اهواز با اشاره به کمبود آب در سطح استان، افزود: استان خوزستان استان مظلومی است، زیرا آب رودخانه کارون را به استان اصفهان انتقال داده و منجر به کاهش آب این رودخانه شده اند.

وی تصریح کرد: هنگامی که آب رودخانه کارون کاهش پیدا می کند املاح نمکی افزایش و کشاورزی در اطراف این رودخانه از بین می رود و حتی پرندگانی که در گذشته در این تالاب ها بوده اند کاهش یافته اند و این موضوعات نتایج سیاست های غلط برخی افراد است که تصمیماتشان نه تنها به مردم استان بلکه به کشور لطمه وارد می کند.

براتی افزود: واحد اهواز طرح و پیشنهادات بسیاری به جهت جلوگیری از انتقال آب رودخانه کارون دارد که طی تحقیقاتی می توان اعلام کنیم که این اقدامات به کشور خسارت وارد خواهد کرد.

رئیس واحد اهواز گفت: هنگامی که به منابع اصلی در استان توجه نمی کنیم حاصل آن اتفاقاتی از جمله کمبود آب در استان خواهد شد.

901/900

کد خبر: 920814

وب گردی

وب گردی