چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی از برگزاری چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» در 21 تا 24 آبان ماه سال 97 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، در جلسه 109 اعضا شورا این ستاد با اشاره به برگزاری چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» بیان کرد: در این دوره از جشنواره در نظر داریم چهار بخش از «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» پررنگ‌تر از پیش باشد. نخستین حوزه قابل‌توجه در چهارمین دوره این نمایشگاه، بخش «دانش‌آموزی» است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی توضیح داد: در سال 96 آموزش‌وپرورش یک قطب دانش‌آموزی که مرکز آن در استان مرکزی است تشکیل داده است. این مرکز فعالیت‌های قابل‌توجهی صورت داده است،

وی ادامه داد: امیدواریم بین هزار تا دوهزار طرح دانش‌آموزی را از پژوهش سراهای مختلف دریافت کرده و از میان آنها حدود 200 طرح انتخاب کنیم. به این طریق جشنواره‌ای دانش آموزی داشته باشیم.

به گفته عصاره بعد از اقداماتی زیرساختی در این حوزه در کشور، وقت آن رسیده رقابت‌های دانش‌آموزی در این حوزه، از نظر فرهنگ‌سازی، ترویج مفاهیم، کشفیات این حوزه، اقدامات علمی در زمینه گیاهان دارویی و غیره را در موضوعات در دروس دانش آموزی به خصوص در درس های زیست‌شناسی و شیمی و غیره دانش آموزان فعال کنیم.

وی دومین بخش چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را بخش «فن بازار» عنوان کرد و گفت: پارک فناوری پردیس معاونت علمی، مدتی است که به صورت حرفه‌ای فن بازارهای تخصصی را برگزار می‌کند. در این فن بازارها کارگزاران فنی، مالی و تجاری حضور دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌ها فن بازار ملی ایران که در پارک فناوری پردیس مستقر است، این بخش را بر عهده گرفته و شاهد قراردادهای ویژه‌ای در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی باشیم.

وی بخش مهم «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را «نمایشگاه» عنوان کرد که در چهارمین دوره از این رویداد با رویکردهای تازه برپا خواهد شد.

عصاره چهارمین بخش قابل توجه در چهارمین دوره از این جشنواره را «سلامت‌کده» دانست و گفت: این بخش به منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با این فرهنگ و متد و همچنین آشنایی با مالکیت طب ایرانی برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم تمامی بزرگان طب ایرانی کشورمان حداقل در یک نوبت در این سلامت‌کده حضور پیدا کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در نظر داریم چهارمین دوره «جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی» را مانند سه دوره گذشته که از نظر علمی، فرهنگی، آشنایی، تشویق سرمایه‌گذاری و غیره بسیار تأثیر گذار بوده است، برگزار کنیم.

در ادامه این جلسه گزارشی از تکثیر و پرورش زالوی طبیعی ایرانی ارائه شد. همچنین طی گزارشی به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و توسعه روستایی استان سیستان و بلوچستان پرداخته شد.

202

کد خبر: 920875

وب گردی

وب گردی