تشکیل کارگروه مشترک رسانه ملی و وزارت نیرو

در نشست وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه با رئیس سازمان صداوسیما کارگروهی مشترک برای تدوین راهبردهای فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف درست آب و منابع انرژی و جلوگیری از هدر رفتن این منابع تشکیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست با اشاره به اینکه آب منبعی برگشت‌ناپذیر است و باید همه مسئولان کشور نسبت به اهمیت آن حساس باشند، گفت: باید برای جلوگیری از هدر رفتن این منبع ارزشمند راهبردهای عملی ارائه داد.
او فرهنگ سازی و تأثیر بر افکار عمومی را وظیفه اصلی رسانه‌ملی دانست و گفت: بر این اساس، وظیفه رسانه ملی در تمام موضوعات اجتماعی از جمله فرهنگ سازی درباره مصرف درست آب بسیار سنگین است.
رئیس رسانه ملی با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروهی مشترک میان وزارت نیرو و رسانه ملی، از وزارت نیرو خواست تا با مطالعه تطبیقی از کشورهایی که شرایط مشابه ما را دارند و آگاهی از الگویی که برای حفظ منابعشان داشته‌اند، دستمایه تولیدات تلویزیونی و رادیویی را فراهم و مسیر فرهنگ سازی علمی در این زمینه را طراحی و تدوین کنند.
علی‌عسکری با تأکید بر ضرورت آبیاری دانش‌بنیان و استفاده از روش‌های نوین مصرف آب برای پیشگیری از هدر رفتن آن گفت: اقناع مردم نیازمند به کار مطالعاتی است و وزارت نیرو با ارائه نتایج مطالعات و مشخص کردن اولویت‌ها برای آگاهی بخشی و فرهنگسازی در برنامه‌های صدا و سیما برای تحقق این امر باید تلاش کند.
وزیر نیرو نیز در این جلسه که با توجه به اوضاع آبی امسال و ضرورت استفاده درست از آب و منابع انرژی در این اوضاع تشکیل شده بود، با تشریح اوضاع آبی کشور در سال جاری گفت: کاهش منابع آبی کشور نسبت به 50 سال گذشته سابقه نداشته است.
رضا اردکانیان افزود: سال آبی 96 -97 یکی از کم آب‌ترین سال‌هاست، ده سال گذشته نیز هر سال از میزان متوسط و معمول بارش باران کاسته شده است.
وزیر نیرو با اشاره به اهمیت این موضوع درکشور از تشکیل کارگروهی در دولت در این زمینه با عنوان سازگاری با کم‌آبی خبر داد و گفت: این موضوع به تمام کشور مربوط می‌شود و وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه توفیق یابد.
اردکانیان مدیریت مصرف را در زمینه حفظ منابع آبی موجود بر دیگر موضوعات در زمینه مدیریت تقاضا اولویت داد و گفت: متاسفانه کشور ما از جمله کشورهای بدمصرف است و باید اول افکار عمومی در این زمینه آگاه شود.
او با اشاره به تفاهم نامه همکاری وزارت نیرو با رسانه ملی در سال 1395، عملیاتی کردن موضوع حفظ منابع آبی و انرژی و جلوگیری از هدرفتن آن را مستلزم همکاری با رسانه ملی برای فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم دانست و خواستار تشکیل کارگروهی مشترک در این زمینه با رسانه ملی شد.
وزیر نیرو تاکید کرد: تاثیرگذارترین نهاد برای فرهنگ سازی در کشور رسانه ملی است و ما باید در این خصوص از قدرت رسانه ملی استفاده کنیم.

402

کد خبر: 920896

وب گردی

وب گردی