حذف مشاوران اموربانوان از سطح مناطق ۲۲ گانه

رئیس فراکسیون خانواده  مجلس گفت:تجربه چند سال گذشته نشان داده تا وقتی زنان در عرصه تصمیم گیری حضور نداشته باشند،نمی توان انتظار اتخاذ رویکردهای زنانه در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های شهری را داشت.

به گزارش ایسکانیوز، نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس به حذف مشاوران اموربانوان از سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت اعتراض کرد و خواستار شفاف سازی و ارائه توضیحات کافی در این خصوص شد.
18 فروردین، خبرِ حذف سمت امور بانوان در مناطق 22 گانه تهران موجب بروز نگرانی های روز افزون در میان افکار عمومی شده و این شبهه را بوجود آورده که مبادا مدیریت شهری جدید از موضوعاتی چون دفاع از حقوق زنان، برچیدن چهره مردانه از فضاهای عمومی شهری و حرکت به سمت شایسته سالاری که از دستاوردها و برنامه های مهمِ شان قلمداد میشود، غافل شده باشد.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس تصریح کرد: بهره مندی از توان مدیریتی زنان و زدودن چهره مردانه و خشن از سیمای شهر تهران در زمره مهم ترین دستاوردها و رویکردهای مدیریت جدید شهری است که باید آن را غنیمت شمرد و در ادامه مسیر بیش از پیش تقویت کرد. زیرا همانطور که همه میدانیم رفع خشونت از جامعه، تامین امنیت زنان، مهربان تر شدن چهره شهر برای زنان، ورزش و اوقات فراغت، رفع مسائل زنانِ آسیب دیده و در معرض آسیب و همچنین حل مشکلات دختران جوان نیازمند حضور و مشارکت موثر زنان توانمند در عرصه مدیریت و تصمیم گیری است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به این مطلب که وجود رقابت سالم میان زنان و مردان در اداره شهر موجب حذف نگاه های یک طرفه حاکم که در طول سال های گذشته در فضای مدیریتیِ شهرِ تهران وجود داشته، می شود، اظهار امیدواری کرد که با توجه به رویکرد مجموعه جدید مدیریت شهری این امر محقق شود.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: پیشنهاد حضور مشاوران امور زنان در سطح مناطق به منظور ارتقای کیفیت زندگی زنان،رفع توزیع ناعادلانه خدمات، تقویت احساس امنیت و تعلق بانوان ساکن در پایتخت تعریف شده بود. هرچند که در مدیریت پیشین شاهد عملکرد موفقی از سوی مشاوران اموربانوان و سایر بخش های مرتبط با حوزه زنان نبودیم.

پروانه مافی در پایان تاکید کرد: با توجه به ابهامات و نگرانی های بوجود آمده در پی این اقدام، ضروری است اداره کل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران درخصوص چرایی حذف این منصب از مجموعه شهرداری های مناطق، توضیحات شفاف و جامع ارائه نماید تا این اقدام موجب سو برداشت و قضاوت های ناصحیح نشود.

خبرگزاری خانه ملت

705

کد خبر: 920901

وب گردی

وب گردی