دانشگاه‌ها در ارتقای کیفیت کالای ایرانی نقش‌آفرینی کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و کالای ایرانی گفت: جایگاه دانشگاه فراتر از آن است که صرفا به خرید کالای ایرانی به عنوان یک مصرف کننده اکتفا کند بلکه دانشگاه‌ها باید در زنجیره تولید ارزش و ارتقای کیفیت کالای ایرانی نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن، دکتر حسن شهرکی پور در دیدار با مهندس مجید صفری فرماندار دماوند با تبریک سال جدید گزارشی از مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی، مالی و فرهنگی ارائه داد.

رئیس واحد رودهن افزود: «دانشگاه‌ها می توانند با ارائه مشاوره‌های تخصصی به صنایع مختلف و ارائه راهکارهای علمی بر کیفیت محصولات بیفزاید و به‌عنوان یکی از راهکارهای اصلی ارتباط صنعت با دانشگاه است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است مطرح شود.»

شهرکی پور تصریح کرد: «تا زمانی‌که دو حلقه دانشگاه و صنعت متصل نشوند، تولید کالاهای با کیفیت ایرانی که شایسته ملت شریف ایران باشد محقق نمی شود. متاسفانه احساس نیاز و اعتماد متقابل میان صنعت و دانشگاه برای تحول در تولید کالاهای فناورانه و دانش بنیان در سطح گسترده شکل نگرفته که امید است در سال جدید با اقدامات جهادی این امر محقق شود.»

مجید صفری فرماندار دماوند نیز در این جلسه فعالیت‌های مختلف دانشگاه را مناسب و مفید ارزیابی و از زحمات دکتر حسن شهرکی پوررئیس واحد رودهن قدردانی کرد.

وی خواستار توجه جدی به مطالبات رهبری و توقعات دانشجویان شد و اظهار کرد: «دانشجویان باید جزو مسائل اصلی و توجهات اولیه دانشگاه باشند.»

صفری خطاب به شهرکی پور عنوان کرد: «بحث زمین ساخت شهرک سلامت را به جدیت پیگیری می کنیم و دانشگاه هم موانع های احتمالی را به فرمانداری گزارش دهد تا مشکلات از طریق فرمانداری برطرف شود.»

کد خبر: 920936

وب گردی

وب گردی