علی باقری: جلوی لجن‌پراکنی لمپن‌های رسانه‌ای غربگرا را بگیرید

دکتر علی باقری معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در دانشگاه امام صادق علیه السلام به سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، وی در ابتدای سخنانش گفت: ملت ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای هزینه‌های فراوانی پرداخت کرده و تلاش ها و مجاهدت های فراوانی صورت گرفته و از همه مهمتر ملت ایران در این راه خون داده است و این امر موجب شده تا موضوع فناوری هسته‌ای پیش و بیش از آن که جنبه‌ی علمی برای ملت ما داشته باشد، به نماد عزت، افتخار، جهاد و شهادت تبدیل شده است.

باقری افزود: ایران جزو معدود کشور های منطقه است که هیچگاه تحت استعمار قرار نگرفته است. از این رو "استقلال" نه تنها مفهوم بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است، بلکه جزء غیرقابل انفکاک فرهنگ ملی ما است. بر همین اساس هم بود که محوری ترین و پایدارترین شعار انقلاب اسلامی شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سابق تاکید کرد: غربگرایان استقلال را قبول ندارند و این مفهوم را مربوط به دهه۶۰ میلادی در کشور های آفریقایی تحت استعمار اروپا می دانند. از نظر غربگرایان استقلال‌خواهی به معنای انزواطلبی است.

وی ادامه داد: تفکری که استقلال را قبول ندارد،، هیچگاه مفهوم "حق" و استیفای حق را درک نمی‌کند، بلکه قایل به "سهم" و گدایی سهم از قدرت‌های بزرگ است. حق آن چیزی است که متعلق به ما است، ولی سهم آن چیزی است که دشمن و بیگانه برای ما در نظر می‌گیرد که ما نقش تأثیرگذاری در تعیین کم و کیف نداریم.

باقری خاطرنشان ساخت: تفکر انقلابی به دنبال استیفای حق بر اساس توانمندی‌های ملی و تفکر غیر انقلابی به دنبال گدایی سهم از دشمنان و بیگانگان است! از همین رو است که هر چه رهبری بر اتکا به توانمندی داخلی تأکید میکنند، غربگرایان بر سازش با امریکا و قدرت‌های غربی اصرار دارند، چون غربگرایان قدرت استیفای حق را ندارند و بدون سازش با امریکا نیز خبری از سهم نخواهد بود.

وی افزود: وقتی با راننده یک آژانس برای مسیری مبلغ ۱۰ هزار تومان را طی می کنید و هنگام رسیدن به مقصد اگر 9990 تومان پرداخت کنید، راننده آژانس به دنبال احقاق حق خود بر خواهد آمد!اما هنگامی که شما به گدایی ۵۰۰۰ تومان بدهید او از شما تشکر می کند اگر ۱۰ هزار تومان هم بدهید در واکنش او تغییری رخ نخواهد داد چون او حقی برای خود قایل نیست، بلکه به دنبال دریافت سهم خود است! تفاوت جریان انقلابی با غیر انقلابی در همین بخش است که یکی به دنبال استیفای حق است، دیگری به دنبال دریافت و گدایی سهم!

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سابق گفت: غربگرایان می گویند نمی توانیم احقاق حق کنیم، چون استیفای حق هزینه دارد و به ناچار باید در پی دریافت سهم خود باشیم! غربگرایان می‌گویند استیفای حق فقط به درد مباحث دانشگاهی می‌خورد این حرف شاید از لحاظ تئوری درست باشد، اما از لحاظ عملی خیر!

باقری تاکید کرد: در عمل دیدیم در مذاکرات هسته ای که به برجام منتهی شد نه به حق خود رسیدیم نه توانستیم حتی سهم تعیین‌ شده در متن توافق را دریافت کنیم! چون امروز همه اذعان دارند که امریکا بدعهد است و ناقض برجام است. معنای این اعتراف آن است که نه تنها از حقوق هسته ای خود به خیال دریافت سهم از بیگانگان صرفنظر کردیم، بلکه امریکا حاضر نشد سهمی را خود در متن برجام برای ما قایل شده بود، به ما بدهد. بدعهدی امریکا یعنی امریکا سهم ما را هم نمی دهد!

وی افزود: امروز غربگرایان به بسیاری از اشکال های برجام معترفند، اما تصریح می کنند که برای حصول توافق چاره ای جز این نبود! غربگرایان که دنبال دریافت سهم از بیگانه هستند توافق را هدف خود می دانند، در حالی که جریان انقلابی که در پی استیفای حق هستند، حصول نتیجه را هدف خود می دانند که ممکن است این نتیجه از طریق مذاکره و توافق حاصل شود، ولی مهم توافق نیست، نتیجه است.

معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروزه آمریکا از سهمی که در برجام به ما داده راضی نیست و فراتر از آن به دنبال پایمال کردن حق موشکی است، گفت: غربگرایان نیز که به دنبال دریافت سهم هستند، برای تحقق اهداف امریکا در کشور زمینه سازی می کنند و توجیه گر مذاکرات موشکی شده اند. مذاکرات موشکی اولین بار نه از سوی آمریکایی ها بلکه از سوی غربگرایان داخلی مطرح شد! نتیجه تفکری که حق ملت را باور ندارد و به دنبال سهم خواهی است همین است!

باقری در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر معظم انقلاب به طور صریح فرمودند که در حوزه موشکی با هیچ کس بحثی نمی کنیم اما غربگرایان با عادی سازی مذاکرات موشکی به دنبال غیرت زدایی ملی سیاسی هستند!


وی افزود: غربگرایان که در رسانه ها برای توجیه "مذاکرات موشکی" قلمفرسایی میکنند، در واقع امر به دنبال "تسلیم موشکی" هستند و با ترویج مذاکرات موشکی میخواهند گزینه ی جنگ را روی میز رئیس جمهور دیوانه ی امریکا قرار دهند و ملت ایران را در مقابل یک کابوی دیوانه خلع سلاح نمایند!

معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در طول 4 دهه ی گذشته گزینه ی جنگ نه با مذاکره و دیپلماسی، بلکه با مجاهدت، رشادت و شهادت جوانان ایرانی از روی میز روسای جمهور امریکا به زیر آمده است، اما غربگرایان می خواهند، برتری ملت ایران را به سلطه ی امریکا تبدیل کنند.

باقری تصریح کرد: نا‌‌‌امید نیستم و نباید نا‌امید باشیم اما تهدید های دشمن و شیطنت های عوامل او در داخل جدی است!

وی افزود: امروز پوپولیستهای سیاسی با لمپنهای رسانه ای در یک ائتلاف شیطانی قصد دارند تا پیروزیها و موفقیتهای 40 سال گذشته را بر باد دهند و کشور را تسلیم دشمن نمایند. البته زهی خیال باطل! غربگرایان نخواهند توانست ملت ایران را به دوران قاجار و پهلوی برگردانند. ما ملتی بودیم که هرگاه مشکلات غیر قابل توصیف بوده، نه تنها آن مشکلات را رد کردیم بلکه سربلند از آن ها بیرون آمدیم.

معاون بین‌الملل سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز وظیفه ی دانشجویان انقلابی است که با استدلال و منطق، جلوی یاوه گویی های پوپولیست‌ های سیاسی و لمپن‌های رسانه‌ای غربگرا را بگیرند و نگذارند که آنها داشته های 4 دهه ی گذشته این ملت مظلوم را به تاراج گذارند.

وی افزود: یکی از جلوه های عینی آتش به اختیار این است که دانشجویان انقلابی با برگزاری میزگرد، کرسی های آزاداندیشی، انتشار مقاله های علمی و مانند اینها جلوی تهاجم پوپولیست های سیاسی و لمپن های رسانه ای به مرزهای عزت و غیرت ملت ایران را بگیرند و ثابت کنند که غربگرایان نه تنها بویی از انقلاب نبرده اند که حتی عِرق ملی هم ندارند. در این مسیر نباید منتظر ماند، چرا که رهبری تکلیف را روشن کرده و فرمودند در موضوع دفاعی با هیچ کس صحبت هم نمی کنیم.

باقری در پایان تصریح کرد: همانطور که شهید فهمیده اما و اگر نکرد و با هرچه در توان داشت در مقابل دشمن ایستاد، شما نیز امروز باید با تمام توان و علم و دانش خود به صحنه بیایید و جلوی لجن پراکنی لمپن های رسانه ای غربگرا را بگیرید. شهید فهمیده نماد تمام عیار مفهوم آتش به اختیار است. او فقط این فرمان را از امام دریافت کرده بود که باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد و از این رو در تحقق فرمان رهبری لحظه ای به خود تردید راه نداد و با هر چه داشت در مقابل دشمن ایستاد و برای همین هم نماد

کد خبر: 920944

وب گردی

وب گردی