سومین نمایشگاه خودروی تهران و چالش‌های پیش رو

پایتخت یک بار دیگر میزبان خودروسازان داخلی و معدود شرکت‌های واردکننده و البته خیل عظیم چینی‌های پر و پاقرص خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ سومین نمایشگاه خودرو تهران در حالی آبان‌ماه برگزار می‌شود که کارنامه مجری برگزارکننده آن طی دو سال قبل چندان درخشان نبوده است.

اولین نمایشگاه خودروی تهران اواخر سال 95 در اوج سرما و ضعف شدید مدیریتی شرکت برگزارکننده به روی علاقه‌مندان باز شد. مشکلات متعدد محیطی و عدم آشنایی با اصول اولیه نمایشگاه‌داری بزرگ‌ترین آوردگاه خودرویی کشور را با صحنه‌هایی تلخ مواجه کرد. حضور بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده طی تقریباً یک هفته زمان برگزاری، ضعف‌های دوره اول را بیش از هر زمان دیگر نمایان کرد.

دومین نمایشگاه خودروی تهران در حالی که تصور می‌شد همه‌ نقایص سال پیش برطرف شده در آبان سال 96 برگزار شد. در کمال تعجب انتخاب دوباره شرکت «ایده تجارت هرمس» به‌عنوان مجری اصلی و برگزارکننده به شائبه‌های مربوط به دست‌های پشت پرده و حامیان دانه درشت این مجموعه پرحاشیه دامن زد. به هر حال، در سالی که بحران اصلی صنعت خودروی کشور ممنوعیت ثبت‌سفارش بود، دومین گردهمایی فعالین داخلی و خارجی خودروی ایران باز هم با حواشی تلخی برگزار شد. هنوز هم برخی از ناهماهنگی‌ها در اسکان، چیدمان غرفه‌ها، نظم، حراست، راهنمایی و اطلاع‌رسانی دیده می‌شد.

مراسم‌های رونمایی با سبک و سلیقه شخصی شرکت‌ها صورت می‌گرفت. سر و صدای گوش‌خراش بعضاً باعث اعتراض دیگر غرفه‌ها می‌شد ولی در عمل دستوری از بالا نمی‌رسید. همان معدود شرکت‌هایی که در نمایشگاه شرکت کرده بودند، رنگ و بویی متفاوت را به فضا بخشیده بودند. این را دیگر نمی‌توان تقصیر برگزارکننده انداخت که سال 96 موج جدید چینی‌ها راهی کشور شده‌ بودند.

حالا از چند روز پیش اعلام شد که ثبت‌نام برای سومین دوره این نمایشگاه باز هم به مجری‌گری همان شرکت قبلی،‌ استارت خورده است. حداقل می‌توان منتظر بود که امسال به‌ دلیل لغو ممنوعیت ثبت‌سفارش شاهد رنگارنگ بودن غرفه‌ها باشیم. بعد از دو سال غیبت شاید بزرگ‌ترین شرکت‌کننده امسال کمپانی فولکس‌واگن باشد.

غول خودروسازی آلمان که بعد از کشمکش‌های فراوان سرانجام توانست محصولاتش را در بازار ایران به عرضه بگذارد. در حالی‌که ماراتن خودرویی کشور تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی و نوسان شدید ارزی قرار گرفته،‌ باید ایستاد و منتظر بود تا ببینیم چه برندهایی می‌خواهد در این کوران ادعای رقابت کنند؟

400

کد خبر: 920971

وب گردی

وب گردی